Hurtig effektiv slankekur - tab dig let

30. December 2015

Hvad er en hurtig og effektiv slankekur? Er 10 kilo på en måned hurtig og effektivt? Ja, det er det. Det er hurtigt, og det er effekt-ivt, der sker jo en effekt, og den effekt er måske ikke så positiv som der umiddelbart gives udtryk for.

At tabe sig for hurtigt, er ikke sundt. Nogle kan holde til det, andre kan ikke.. En velvoksen mand på 150 kilo, vil sagtens kunne holde til at tabe sig 10-12 kilo den første måned, men en spinkel mand der er 180 høj og vejer 72 kilo, kan ikke holde til at tabe sig 10 kilo. Han bliver underernæret og sløv - ja man kan blive meget syg af ikke at spise nok, og tabe sig for meget.

Du kan blive dehydreret,  og komme til at mangle diverse vitaminer. Det skal også siges at skulle man tabe 10 kilo på en måned - eksempelvis, så ville man tabe rigtig meget muskelmasse, og det er ikke småting. Jeg vil anslå at du vil tabe 50/50 af fedt og muskelmasse, for ikke at nævne at der kommer en del væske i spil også - hvor meget væske du vil tabe i forhold til muskler og fedt, er svært at svarer på da kroppen reagere forskelligt.

Det jeg vil anbefale dig at gøre er at finde ud af hvad du vil tabe, og hvad du trænger til at tabe. Hvis du vejer 5 kilo for meget, så kan du tabe dem på godt 2 måneder, ja du kan også godt tabe dem på 2 uger, men det er ikke sundt, og igen vil du miste lige så meget muskelmasse som fedt - og det kan vi jo ikke have.

Det du kan gøre er at være 500 kalorier i underskud per dag igennem 2 måneder, for eftersom 7000 kalorier er lig med 1 kilo fedtvæv, så vil du på 60 dage være 30.000 kalorier i underskud, hvilket vil være ca. 4,3 kilo fedt du vil have tabt, dertil kommer en smule væske, så du opnår de 5 kilo tabt.
Og det er med minimal tab af muskelmasse! Hvis du vil bibeholde muskelmassen endnu mere endnu, så kan jeg anbefale dig at spise 2 gram protein per kilo kropsvægt du vejer, per dag igennem de 2 måneder, for eftersom protein er musklernes mursten, så vil du tabe langt mindre muskelmasse på denne måde.

Får du ikke nok protein igennem din daglige kost, gør det ingenting at indtage noget proteinpulver blandet op i noget vand eller mælk.

Jeg håber du fandt ud af det du ville.

I bunden kan du finde artiklen nyttig - klik gerne nyttig eller unyttig - tak

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |