Tom Ford nutidens tryllekunstner

30. December 2015

Tom Ford har siden starten af sin karrierer på en magisk måde fået fremtryllet en masse fede designs indenfor mange varekategorier. Alt lige fra design af tasker over tøj kollektioner over parfume æsker over accessories til design af Guccis og sine egne butikker. Hans evner dækker bredt, og de tager alle udgangspunk i de samme tanker omkring, hvordan mode udfordres på den bedste måde. Når det gælder solbriller, så har han formået at skabe sig nogle klassikere, som har dannet grundlagt for hans eget mærkes succes.
Modeller som Christoffer, Whitney og Jennifer er alle top sælgere world wide!

Spørgsmålet har hele tiden været, om den yderst kreative amerikaner kunne blive ved med at skabe revolutionerende designs, som han gjorde det i starten.

Mainstream dræber selv de største mærker

Men hvad gør Tom Ford så for at undgå, at solbrillerne ikke bliver
mainstream og dermed mister momentum. Mange mærker har været igennem den proces, hvor de oplever, hvor dræbende det er, hvis man bliver mainstream i et land/område, også selvom det kun er i en kortere periode. Det rammer salget enormt, og det skader mærkets navn, da ingen gider have noget, som alle har.

Tom Ford gør ganske simpelt det, at han hvert år lancerer en ny kollektion, hvor fokus er rettet mod nye ting. Dvs han køre ikke rundt i den samme ring, hvor en tidligere succes model er nøglen til nye modeller. Hvis man kigger på Tom Fords solbrille kollektion, så kan man tydeligt se, at den er fra Tom Ford, da den har nogle træk, som går igen ved mange af modellerne. Men ingen af de nye modeller bygger videre på en tidligere succes. Måske han Tom Ford lånt enkelte dele fra en tidligere succes, men han skaber en helt ny solbrille, som har sit eget design mm. Og det må være en af grundene til, at manden formår år efter år at overraske alt og alle.

Kan han gøre det igen igen igen igen?

2012 kollektionen er så småt ved at være lanceret, og Tom Ford har igen
skabt nogle meget spændende solbrille modeller, hvor der er mere og mere fokus på manden. For Ford kan jo godt designe kvinde solbriller, det har han bevist gang på gang, og han har også gjort det i den nye kollektion, men herre modellerne har manglet lidt. Det er han ved at komme rigtig godt efter, og den nye 2012 kollektion byder på flere spændende nyheder til mænd.
Så det bliver spændende at se, om de nye modeller også bliver en succes hos forbrugerne. Men det gør de sikkert nok, da Ford har en eller anden evne til, at skabe noget, som mange finder attaktivt. Så Tom Ford solbriller bliver helt sikkert en del  af gade billedet, også i 2012.

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |