Tab dig på lårene - hvordan taber man sig på lårene

30. December 2015

Så du mener dine lår er lidt fedladne, og af den grund godt kunne trænge til at smide lidt fedt? Ja selvfølgelig mener du det, ellers ville du formentlig ikke læse denne artikel. Men, men, men.. hvordan taber man sig så på lårene.

Det gør du ved at være i kalorieunderskud - det har du sikkert hørt før, men her kommer en forklaring på hvorfor.

Man kan ikke punktforbrænde

Og hvad vil det så sige? Det vil sige at du ikke kan sige -Nu vil jeg tabe mig på min højre arm- eller -nu vil jeg tabe mig på maven- eller -mine lår er fede, nu vil jeg tabe mig på dem-, og det hedder punktforbrænding af den simple grund; du vælger jo et punkt hvorpå du gerne vil tabe dig. Men desværre kan dette ikke lade sig gøre.

Om du så cykler 100 kilometer, eller går 10 kilometer hver dag, så vil du ikke tabe dig mere på lårene end andre steder på kroppen - med mindre at det er det din krop vælger! Vores kroppe er forskellige, og kroppen udvælger selv steder hvor den vil tage energi fra.

For at tabe dig på lårene, så skal du altså være i kalorieunderskud, og så håbe på at kroppen tager fra fedtdepoterne på lårene.

En god idé kunne være at motionere, for at komme i kalorieunderskud, på den måde kan du måske få lidt muskler samtidig med at du forbrænder fedt, (og her mener jeg ikke at du skal omdanne fedt til muskler, da det er en myte).

Jeg håber du fik det ud af det du ville, og så anbefaler jeg dig at læse nogle flere artikler her på siden om vægttab, eller forbrænding - det kan du gøre ved at klikke på -Sundhed & Fitness- ude i kategori-oversigten

Proteinpulver, eller en proteinrig kost forbedre dit fedtvægttab i forhold til mistet muskelmasse, da proteiner er musklers byggesten.

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |