Effektiv slankekur med proteinpulver og et træningsprogram

30. December 2015

Vi som mennesker er aldrig tilfredse med os selv, og hvorfor skulle vi også være det? Der er mange der hævder at man skal være tilfreds med sig selv, og man er som man er - hvilket jeg er tilbøjelig til at være delvis enig i, men alligevel ikke helt, for det er en faktor som jeg er meget bekymret over, når det kommer til den udtalelse, og det er: Hvis du er tilfreds med dig selv, og den du er - hvordan vil du så nogensinde forbedre dig selv?

Spørgsmålet står klart! Hvis du er tilfreds, hvordan kan du så forbedre dig? Der er så til gengæld mange punkter man kan bruge udtalelsen på, og vægten er den ene af dem. Der er nogle der er ganske tilfredse med deres vægt og deres udseende, hvilket er helt fint - men hvis man spørger dem ad - okay, hvad nu hvis du kunne få "den her kendte persons krop" - ville du så sige ja? De fleste vil svare ja, og hvis de svare ja - så kan de umuligt være 100% tilfredse med dem selv.

Med det sagt, så handler artiklen jo om hvordan du kan tabe dig, med en effektiv slankekur, hvis du kombinere denne med proteinpulver og et træningsprogram.

En effektiv slankekur er..

Individuelt - end of story. Vi har alle forskellige mål og ambitioner, hvilket gør at der ikke findes én effektiv slankekur som er lige god for alle, så derfor skal den laves individuelt, således du som person, og menneske får mest ud af den.

Du skal tænke på at vi alle har forskellige behov, forskellig smag, og forskellige færdigheder. Du kan måske ikke lide ris - og så vil det altså se skidt ud, hvis du fik en kostplan stukket i hånden, hvor du skulle spise en risret hver anden dag.

Hvorfor proteinpulver?

Proteinpulver er et glimrende supplement til kosten, og ikke mindst til din træning. Proteinpulver indeholder logisk nok en masse proteiner, hvilket jo betyder at du vil kunne få dækket dit daglige behov at proteiner.

Hvad er mit daglige behov... findes der virkelig et behov?

Ja, der findes bestemt et dagligt behov for proteiner. Det er jo sådan at proteiner er hele kroppens byggesten - næsten hver celle du består af indeholder protein. Det vil altså sige at din hud, din næse, dine fingre, dine knogler, dit blod, dine negle, dit hår, dine muskler og ikke mindst din hjerne består af protein. Alt dette skal holdes ved lige, og det kræver altså protein.

Angående dit daglige behov, så er 1,1 - 1,5 gram protein per kilo kropsvægt rigeligt, hvis ikke du træner. Det vil altså sige at hvis du vejer 80 kilo, så skal du indtage mellem 88 og 120 gram protein dagligt. Træner du, skal det forøges en smule, da du på den måde kæler lidt for dine muskler, så de restituere noget hurtigere, og bliver større. Træner du - vægttræning specielt, så skal du nok op på noget der ligner 1,7 - 2,2 gram protein per kilo kropsvægt.
Vejer du 80 kilo, skal du altså indtage mellem 136 og 176 gram protein dagligt. Så er du sikret.

Proteinpulver og vægttab

Når du kombinere proteinpulver i dit vægttab, så kaldes det uofficielt et "proteinpulver vægttab", hvilket jo er meget sigende. Når du er på kur, og gerne vil tabe dig, så hjælper proteinen dig med at holde på din muskelmasse, hvilket alle jo stræber efter. Det er fedtet du vil forbrænde - ikke dine muskler! I øvrigt så hjælper proteinerne på sulten, da proteiner mætter rigtig meget.

Træningsprogrammet

Et træningsprogram til vægttab, kombineret med overstående 2, vil sørge for at du virkelig får smidt nogle kilo, beholder nogle muskler, og kommer i meget bedre form!

Desværre tror mange, at når de træner samtidig med at de er på en stram diæt for at tabe sig, at de så vil blive "kæmpe store", men det passer simpelthen ikke - det gør man altså ikke! For at du skal blive større end det du er, kræver altså at du er i kalorieoverskud, og det er du ikke hvis du taber dig. Du taber dig nemlig kun når du er i et reelt underskud, eller hvis du ikke drikker.

Du træner for at beholde din muskelmasse, for at komme i bedre form, for at få et bedre slutresultat, og for at smide fedtet! - Og det bliver du ikke kæmpe stor af, nej du får bare en flottere figur end du ellers ville have gjort.

Kombiner de 3, og smid fedtet i en fart

Hvis du kombinere overstående 3 (find ud af din måde at se en effektiv slankekur på, brug proteinpulver, og lav et passende træningsprogram), så vil du uden tvivl tabe dig - og det går hurtigt!

Du skal dog finde den gyldne mellemvej, og tænke dig om

Angående proteinpulveret, så vil jeg anbefale at du kun drikker en proteinshake før, mellem eller efter træning, da den proteinshake kun er til for at kroppen restitueres noget hurtigere. Du kan dog - hvis ikke du får opfyldt din daglige kvote, bruge en proteinshake som et mellemmåltid. Det er dog vigtigt at du husker at du IKKE skal bruge proteinpulveret som en erstatetning for et måltid. Det er et supplement - altså et kosttilskud. Hvis vi deler ordet en gang, så giver det god mening "kost - tilskud", hvilket betyder at du kan bruge det ved siden af, og ikke lade den stå alene.

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |