Sådan kommer du i gang med Google Optimering

30. December 2015

Der er flere forskellige måder at komme i gang med Google Optimering på, og de forskellige måder afhænger af budget.

Den typiske måde er at starte med diverse vigtige optimeringer på siden og opbygning af indgående links. – Også bedre kendt som linkbuilding.

Denne måde kan sagtens også være ganske effektiv, og er et fint alternativ, hvis man ikke har et specielt stort budget, og hvis konkurrencen ikke er for hård. - Du kan læse mere om linkbuilding herunder.

Den bedste Google Optimering kræver analyse først

Er man der i mod i et marked, hvor der er hård konkurrence om de øverste pladser, så gør man klogt i at investere i en søgeordsanalyse først. Søgeord med ekstrem høj konkurrence er ikke altid de bedste, hvis man regner på profit og kost af SEO-arbejde. Derfor er en søgeordsanalyse en god ide, da man får forslag til nye søgeord, hvor der er flere relevante søgninger, og man vil typisk nemmere kunne få topplaceringer. – Når man laver en søgeordsanalyse er det optimale, at man finder nogle gode long tail søgeord, da de er mere specifikke og typisk lettere at ranke på.

Efter udvælgelse af søgeord skal man have en SEO-analyse, hvor et firma tager fat i punkterne som skal gøre hjemmesiden mere SEO-venlig. Prisen på disse analyser varierer fra start 2.000 til start 10.000 kr. for de billigste. – Herefter kan de stige til ekstremt høje priser, hvis kunden har specielle ønsker og mange konkurrenter som der skal sammenlignes med.

Hvad så efter SEO-analysen?

Efter man har investeret penge i en SEO-analyse, så har man et udgangspunkt til, hvor man bør gå i gang, og det er vigtigt med det overblik. Når analysen er læst igennem bør man bruge det samme SEO-bureau, hvis man har været tilfreds med den SEO-analyse som de har leveret til at udbedre fejlene. – Langt de fleste online marketing bureauer har i dag også tilknyttede programmører og designere.

Efter fejlene er udbedret går man i gang med opbygning af links, hvilket er en proces som varierer meget i tid og dermed pris. Nogle sider kræver flere links og af anden kvalitet end andre, hvilket typisk skal vurdere i forhold til markedets skrappeste konkurrenten til Google Optimering.

Hvilket firma skal stå for din Google Optimering?

Nu hvor du har læst denne lille guide, så ved du der er flere ting at tage stilling til. – Hvis man tager den billige og lette vej, hvor resultatet ikke bliver lige så godt, så bør man være opmærksom på det fra start. Google Optimering kræver tid, og derfor afhænger resultatet typisk af, hvor mange ressourcer man kan afsætte til at få succes. – Disse ressourcer skal selvfølgelig afspejle den ekstra profit man får.

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |