Pas på din ryg når du står på ski!

30. December 2015

Hvis du også er vild med at stå på ski, så er dette indlæg for dig. 

Vi elsker skiferier og det er da også en af de absolut bedste ferieformer der findes! Men vi kan ikke komme uden om at de også medfører en vis form for risiko. Vi sætter vores fysik på større opgaver og særligt os som er vant til at sidde ned det meste af dagen, får presset vores krop til det yderste. Vil du blive en bedre skiløber, er det nødvendigt at udfordre dig selv - at turde lave fejl og grimme styrt. Det er den eneste måde hvorpå man udvikler sig som skiløber. Det skaber en risiko.  

Tidligere her på siden har jeg skrevet lidt omkring brugen af, som jeg mener bør være obligatorisk udstyr for alle - også voksne. Rygskjold bruges ikke på samme måde som hjelme, hvilket jeg tror skyldes at det anses som værende noget for dem der står offpiste og/eller i parken. Det er ikke for den almene skiløber. Jeg vil dog meget gerne slå et slag for at det er noget den almene skiløber også bør bruge. 

Det mener jeg af følgende årsager

1) Det beskytter din ryg. 

2) Det gør at du føler dig mere beskyttet. Du tør udfordrer dig selv mere, hvilket gør at du bliver en bedre skiløber, som jeg snakkede om tidligere i denne artikel. 

Til jer som tror at det er ubehageligt at køre med rygskjold, vil jeg gerne sige en ting: Køb kvalitet og oplev at det på ingen måde er sandt. Der findes mange artikler omkring det at bruge rygskjold online, og mange af disse artikler anbefaler også forskellige produkter.

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |