Branding via "emballage"

30. December 2015

De fleste mennesker vælger et par solbriller ud fra designet og pasformen, hvilket også er den måde, som det skal være på. Så der er intet mærkeligt i det.

Men med et par solbriller følger der et etui. Og dette solbrille etui er blevet en moderne måde for de store mærker at brande sig på. Ved at lave etuier, som skiller sig voldsomt ud fra mængden, vil etuiet typisk få noget opmærksomhed, som dermed giver branding. Det er faktisk blevet en metode, som har så stor effekt, at de fleste mærker spendere større summer på design og udvikling af unikke solbrille etuier

Det er blandt andet Just Cavalli, Vivienne Westwood, Bikkembergs, Missoni, D&G mm som har taget føretrøjen på i denne nye branding form. Disse mærker har skabt nogle etuier, som er unikke enten i designet eller i farve valget, og det har givet en masse ekstra opmærksomhed uden tvivl.

Det er i en undersøgelse påbevidst, at brandingen via et etui skaber nogle preferencer hos de forbrugere, som kan lide etuiets design eller farve. Så ubevidst kan mærkerne altså påvirke forbrugerne til at kunne lide deres mærker, og på den måde forøge chancen for at skabe et salg.

Du har mugligvis ikke lagt mærke til solbrille etuier før, men det er fordi det meste foregår ubevidst oppe i din hjerne. Men næste gang du ser et etui, så overvej lige, hvor meget det muligvis påvirker dig!

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |