Det at tabe sig 5 kg

30. December 2015

At tabe sig 5 kilo, kan både være let og svært, alt efter hvor meget du vejer.

Lad os antage at du er overvægtig, så vil du have nemmere ved at tabe dig 5 kilo end en der ikke er overvægtig. Det er nemlig sådan at kroppen tager det fedt den har behov for, og når du har mere af det, så har den også nemmere ved at tage det. Er du derfor normalvægtig, eller direkte tynd, så vil du have sværere ved at tabe dig 5 kilo, end en der er lidt tykkere.

Hvordan taber man sig 5 kilo?

Måden hvorpå det kan lade sig gøre at tabe sig, eksempelvis 5 kilo, eller mere, såvel som mindre, er simpelthen ved at være i kalorieunderskud.

Jeg vil nævne kalorieunderskud en del gange på siden, men hver eneste gang så er der en mening med det. Det er sådan at kroppen har brug for en vis mængde kalorier dagligt. Man kan bruge en beregner til at finde sit daglige indtag. Når du kender dit daglige kalorieindtag, så er det simpelthen bare at spise mindre kalorier end du forbrænder.

Er dit kalorieindtag eksempelvis på 2000 dagligt, så kan du spise 1500 kalorier dagligt, og så vil du tabe lige omkring 500 gram i ugen, hvilket efter 10 uger vil være 5 kilo.

Du kan komme i kalorieskud enten ved at spise 500 kalorier mindre dagligt, eller simpelthen fortsætte med at spise 2000 kalorier dagligt, men derimod vælge at forbrænde de 500 kalorier ved at træne.

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |