Sådan kan man tabe sig med løb

30. December 2015

At dyrke motion, kan være en vigtig faktor når det kommer til vægttab. Løb er en af de mest simple måder at dyrke motion på, da du ikke rigtig skal bruge andet udstyr end dine ben. Du behøver ingen cykel, ingen romaskine, og intet løbebånd – for du kan nemlig bare smutte ud af døren og sætte i gang.

Hvis man vil tabe sig med løb, så er det vigtigt at man sætter sig ind i at, det altså ikke er nok at løbe 5 minutter om dagen hvis man skal tabe sig via løb.

Når man skal tabe sig med løb, er det altså også vigtigt at du finder ud af hvor meget overvægtig du er – for hvis du er meget overvægtig, så kan du skade dig selv, mere end du gavner dig selv, eftersom dine knæer kan blive meget belastede. Du skal derfor passe på dig selv når du løber. Lad os antage at du vejer 20 kilo for meget, så har du altså 20 kilo’s belastning, hvis man kan sige det sådan.

Du skal derfor tænke over at når du løber, så kan du overbelaste knæet, eftersom du 20 ekstra kilo ryger direkte derned, når du lander med den ene fod efter den anden.

Hvad jeg ville gøre…

Jeg ville starte stille og roligt ud, således at man vænner sin krop og ikke mindst sit knæ til den belastning man nu skal udsætte kroppen for. Derfor – start eventuel med at gå en tur, og derefter dag for dag øg hastigheden. Til sidst vil du lunte afsted, og til sidst vil du spurte som aldrig før.

Du kan tabe dig via motion/løb, da du dagligt forbrænder nogle kalorier. Hvis du forbrænder flere kalorier end du indtager, så taber du dig.

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |