At tabe sig med styrketræning kan være den rette løsning

30. December 2015

Styrketræning kan være rigtig hårdt – det kan de fleste bodybuildere bevidne. Men det ændre dog ikke på det faktum at man kan tabe sig en del ved at styrketræning. Styrketræning, er som navnet siger – at træne sin styrke – altså forøge styrken.

Når man styrketræner skal man tænke på at man ikke bare kan begynde i centeret og så forvente at kiloerne rasler af, med mindre man vitterlig har været en så inaktiv person, at træningen er direkte overvældende, og du står badet i sved bagefter.

Det hele handler om tal

Når du skal tabe sig, så skal du forbrænde flere kalorier end du indtager, og det ér så simpelt. Det er simpelt at skrive, men naturligvis ikke altid simpelt at fuldføre. Det første man skal gøre er at finde ud af hvor mange kalorier man forbrænder dagligt, til dette formål kan man finde beregnere online, som kan bruges som en rettesnor. Man finder kun det 100% rigtige kalorieindtag ved at forsøge sig frem.

Eksempelvis sådan her..

Du starter med at spise 2.000 kalorier om dagen. Skriv alt hvad du spiser ned i vægt, og tæl kalorierne på den måde, for det meste står kalorietallet bag på pakken, på den pågældende vare.

Hvis du efter et par dage med 2.000 kalorier om dagen har tabt dig – så spiser du for lidt, og et resultere i et vægttab. har du derimod taget på efter nogle dage med det indtag, så spiser du for meget.

Læg 100 kalorier til, eller træk 100 kalorier fra af gangen til vægten står stille efter nogle dage. Når vægten står stille så har du det rette kalorieindtag.

Når du har fundet antallet..

Så kan du tælle hvor mange kalorier du forbrænder ved styrketræningen. Hvis eksempelvis dit ligevægtsindtag er 2.200, og du forbrænder 600 kalorier ved styrketræningen, så må du reelt set spise 2.800 kalorier om dagen ude nat du tager på. Da de kalorier du forbrænder ved styrketræningen skal lægges oven i. Hvis du vil tabe dig, kan du fortsætte med at spise de 2.200 kalorier, hvilket vil sige at du så er 600 kalorier i underskud, og det vil resultere i at du ca. taber dig 600 gram i ugen (2,4 kilo i måneden), hvilket ligger inden for det anbefalede tal.

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |