Er du overvægtig, så tab dig hurtigt

30. December 2015

Jeg har prøvet alle mulige kure. Der er kure hvor man kun må spise juice, nogle hvor man skal spise kålsuppe, kure hvor man skal spise røde pølser og endelig kure, hvor man skal veje hvert et gram man indtager. Alle disse kure er bare for tåbelige - det kan gøre meget nemmere!

Inden jeg begynder at komme for meget på glatis, så vil jeg sige at det faktisk er muligt at tabe sig 5 kg hurtigt ved hverken at dyrke motion eller sulte sig selv - for ikke at snakke om at bruge oceaner af penge og tid på at købe en masse eksotiske produkter man aldrig har hørt om før - for herefer at veje det nøjagtige antal gram op i en skål. Når der så er gået et par timer er man ved at dø af sult.

Du behøver heller ikke at dyrke en masse motion, faktisk kan du tabe dig op til 10 kg om måneden ved at spise rigeligt med kulhydrater (ja, kulhydrater), og masser af kød, uden på noget tidspunkt at have køkkenvægten ude fra skabet.

Hemmeligheden er komplekse kulhydrater. Komplekse kulhydrater er ikke noget nyt, det er noget der er i vores almindelige kost, vi skal bare lære at kende det fra alt det andet. Det komplekse kulhydrater gør er at de er langsommere om at blive fordøjet og gå i blodet. Dette gør at man bliver meget mere mæt, ens blodsukker er mere stabilt og man derved ikke får lyst til søde sager og lige hurtigt at spise en plade marabou. Det er derfor det virker, du bliver mere mæt af de måltider du spiser og derfor ikke spiser en masse mellemmåltider, samtidig bliver det langsomt fordøjet så du holder din forbrænding oppe hele dagen.

Der er mange komplese kulhydrater, fx. noget rugbrød og havregrød. Men i særdeleshed skal man spise bønner og linser sammen med noget protein af en slags fx. kylling eller æggehvider. En typisk morgenmad kan således bestå af æggehvider og bønner. Det er ikke super inspirerende, men er du overvægtig vil kiloene rasle af dig. 

Hvis du er endnu mere nysgerrig så kig efter bogen "the 4 hour body" af Tim Ferris, han har forsket en masse i det og det er det han kalder "slow carb diet".

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |