Savner du trafik til din hjemmeside? - Anerkend dine kunder!

30. December 2015

Indenfor min branche, der bruger kunderne sommetider nogle latterlige udtryk for mine produkter, som er fagligt meget ukorrekte. Nogengange har jeg været lige ved at kaste opover det. Og min forståelse for, at de forb..... kunder da ikke bare kan lære hvad tingene hedder.

 

Kender du det? Jeg vil vædde med, at du inden for dit fag også har produkter eller ydelser hvor, kunderne bare ikke fatter hvad de hedder, - som om de bare ikke vil tage det til sig, og stædigt holder fast i at, at kalde det for det forkerte. Tro mig - de gør det ikke for hverken at drille dig, eller fordi de vil være Rasmus Modsat, - næh det er fordi, at sådan kalder de tingene, og sådan er det bare i deres "verden".

Det skal du være bevist om, hvis du har en hjemmeside, du gerne vil have trafik til!

Du have nok så flot og informativ hjemmeside, hvis de ord du bruger ikke afspejler sig i de ting, - ord eller udtryk som dine potentielle kunder bruger.

Så istedet for at grine af dine kunder, når nu du snakker med dem, eller de skriver mails til dig, så skriv alle de ord og udtryk ned som kunderne bruger. - Og giv dig så efterfølgende til at lave en grundig søgeordsanalyse.

Find ud af, jamen hvad bliver der søgt efter på nettet, når nu folk søger efter dine ydelser.

Et klassisk ekempel er den med vandhanen. En VVS-mand kalder ikke en vandhane for en vandhane, - næh nej. I hans mytologi, hedder en vandhane for et amatur. Og har min VVS'er en hjemmeside, uden at han har brugt tiden på at undersøge hvad folk søger efter, når de skal have en ny vandhane.. For hans faglighed siger ham, at han skal kalde sin side om "vandhaner" for "amaturer".. Gør han det, hvor mange potentille kunder tror du, så besøger hans hjemmeside?

Du har ret - INGEN!

- Udover nogle konkurrenter til ham, og de køber højst sandsynligt ikke noget af ham. Kan du se pointen?

Men hvordan finder man så ud af, hvad der bliver søgt efter, og mere interessant - hvor mange søger f.eks. på "vandhaner" ctr. "amaturer".

Der er Google heldigvis så venlig at de stiller et fantastisk gratis værktøj til rådighed for os hjemmesideejere.

Værktøjet hedder Google AdWords Søgeordsværktøj

Når nu du har fået lavet din liste med forskellige ord og udtryk, som du hører kunderne kalder dine ydelser, så prøv at sætte den ind i værktøjet, sammen med det ord, som du mener er faligt rigtigt, og er det du anvender på din hjemmeside.

Bemærk så forskellen på antallet af søgninger, - husk i værktøjet at sætte sproget til dansk, sammen med det geografiske område der også skal være dansk. (Hvis din hjemmeside da henvender sig til danskere)

I venstre side kan du klikke af om du vil se resultater for "eksakte" søgninger eller "søgesætninger" eller "fleksible" søgninger. Uden at vil gå i detaljer med det i dette indlæg. vil jeg råde dig til, at klikke af i eksakte søgninger.

Med udgangspunkt i vores VVS mand fra før, skal du gøre det, fordi du så kun får resultater for besøgenede der søger på det præsise udtryk "vandhaner".

Ved de andre muligheder, får du også resultater for folk der f.eks. søger på "dryppende vandhaner", - eller "hvordan reparerer jeg min vandhane", og dem er du ikke umiddelbart interesseret i, hvis du kun handler med nye vandhaner og ikke har stumperne til reperation, - eller har skrevet en artikel på din hjemmeside, hvordan man reparerer sin vandhane..

Prøv det - og se,om din manglede trafik på din hjemmside, skyldes at du måske bruger de forkerte ord på din hjemmeside..

En anden fordel ved værktøjet er, at Google automatisk giver dig nye søgeordsideer, - dem kan du se umiddelbart under resultaterne, af de ord du selv har indtaster.

Go' fornøjelse - med håbet om at det giver dig lidt mere trafik til din hjemmeside.;-)

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |