Hvordan bliver man tynd? Det er simpelt

30. December 2015

Det at være tynd kan være mange ting, men det mange definere som tynd, er en flot og pæn krop, som alle andre misunder. En pæn flad mave uden overflodige gram fedt på, hvad enten man er fyr eller pige.

Om "tynd"!

Vi skal nok komme til hvordan du bliver "tynd" lige om lidt, men først vil jeg lige fortælle, at ordet "tynd", er et forkert udtryk at bruge, da det ofte er negativt ment. Hvis nogen synes du er direkte tynd, så menes der de fleste gange at du godt kunne trænge til at tage et par kilo på, da du i så fald vil få en flottere fysisk form. Så i denne artikel vil jeg bruge ordet "slank" i stdedet for tynd, da det har en positiv mening.

Sådan her bliver du slank!

At få en flot form er ikke fysisk svært - men mentalt svært, da det altid er viljen der sejre, så derfor: har du viljen til at blive slank, og tabe overflødige kilo, så er du på rette vej.

Man bliver slank ved at tabe sig, og den rigtige måde at tabe sig på er ved at spise mindre end man forbrænder.

Først vil jeg bede dig om at finde din BMI, da det er en god rettesnor for om du overhovedet har behov for at tabe dig - mange bilder nemlig sig selv ind at de skal tabe sig, selvom dette overhovedet ikke er tilfældet.

Når det er gjort, så er det tid til at beregne dit ligevægtsindtag. Der findes diverse beregnere til den slags, som kan give dig et estimeret tal.

Det gælder nemlig om at tælle kalorier nu! Hvis du er standhaftig, og gerne vil tabe dig de sidste par kilo, eller mange kilo, så kræver det disciplin og dedikation. Den absolut nemmeste måde at tabe sig på et simpelthen ved at begynde at tælle kalorier. Hver eneste ingrediens, frugt,  nød, grøntsag, stykke slik osv. osv. har et "tal", dette tal er antal kalorier.

Når du har fundet dit ligevægtsindtag, så har du fundet det tal du dagligt må indtage i form af føde. Dvs. at hvis dit ligevægtsindtag er på 2.000 kalorier, så må du indtage/spise 2.000 kalorier om dagen uden at du tager på!

Dette gør du hvis du vil blive slank..

  1. Tag dit ligevægtsindtag (eksempel: 2.000).
  2. Træk 500 fra.
  3. Det giver 1.500 kalorier.

Hvis du forbrænder 2.000 kalorier dagligt, men kun spiser 1.500 kalorier, så er du i kalorieunderskud, og når du er i kalorieunderskud - så taber du dig!

Hvis du ikke vil spise mindre, så kan du gøre sådan her..

  1. Tag dit ligevægtsindtag (eksempel: 2.000).
  2. Spis 2.000 kalorier dagligt.
  3. Forbrænd 500 kalorier dagligt ved motion.

Hvis du gerne vil spise mere om dagen, så skal du blot forbrænde det via motion, eksempelvis i et motionscenter.

Du kan også bruge denne metode som et "bonus"-system, hvis du eksempelvis ved at du kommer til at spise 300 kalorier for meget en dag.

Eksempel..

  1. Dit ligevægtsindtag er 2.000 kalorier dagligt.
  2. Du er til hyggeaften hos familien, og har regnet dig frem til at du har spist 300 kalorier for meget (2.300 kalorier).
  3. Dette kan nu trænes væk.
  4. Du tager derfor i centeret og forbrænder 300 kalorier på motionscyklen.
  5. De 300 kalorier som du var i overskud, er nu forbrændt væk, og du behøver ikke have dårlig samvittighed.

Jo mere du motionere, jo mere kan du spise - det lyder simpelt hva'? :-)

Det ér simpelt - det eneste det kræver er viljestyrke, og dedikation. Så kom i gang med at tælle kalorier - det er den eneste rigtige måde at gøre det på, hvis du gerne vil tabe dig. Lær at spise mest muligt for færrest kalorier.

Eksempelvis kan du spise 300 g. kyllingefilet som er lig med 300 kalorier i stedet for 1 stk. franskbrød med smør og makrelsalat.

Sådan bliver du slank/tynd!

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |