Sundhed og Motion

30. December 2015

Seneste studier afslører, at danskerne bliver federe og federe, hvilket betyder nationens sundhedstilstand er meget kritisk. Mere end halvdelen af indbyggerne i Danmark er overvægtige og i sundhedsmæssig fare – tallene er skræmmende, men ikke desto mindre er de sande. Kostvaner og motionsvaner skal lægges om hurtigt, så der kommer mere fokus på sundhed i en travl dagligdag. Jo sundere du er, jo mere stiger dit energiniveau, og du får lyst at træne og foretage dig flere ting – alt i mens du bliver sundere.

Skal du blive sundere, er du nødt til at foretage en livsstilændring, der indebærer en ændring af dine kost- og motionsvaner. Du behøver ikke træne hver dag eller fratage dig selv al sukkerholdigt eller fedtrig mad, men der skal styr på dine kost- og motionsvaner for at forbedre din sundhed. Foretager du en drastisk livsstilændring vil du også opleve en hurtigere forbedring i din sundhed, idet du stille og roligt vil smide overflødige kilo, trimme kroppen og få mere energi, hvorfor dit mentale overskud vil stige og gøre dig mere tilpas i din dagligdag. Med andre ord: en forbedring af din motions- og kostvaner er lig bedre sundhed og psykisk velvære. Det er en investering for livet, der ikke skal tages let på – i hvert fald ikke hvis du ønsker det bedste fra livet.

Sundhed
Aner du ikke, hvor du skal starte med at lede og finde idéer til at få forbedret din sundhed samt at komme i gang med en effektiv træningsplan, der gør dig i stand til at motionere oftere og mere succesfuldt, kan du finde inspiration på sundhedogmotion.dk, fysiolink.dk og motion-online.dk. Disse online sider giver dig masser af gode råd til at optimere dine motionsvaner, forbedre din kost og opnå større personlig sundhed.

Men husk på, at resultaterne kommer ikke uden hårdt arbejde; du skal selv være villig til at forbedre din sundhed, ellers når du ikke langt. Har du derimod en indre viljestyrke, der overgår de fleste, kommer du hurtigt i super form, samtidig med du smider de overflødige kilo og bliver et sundt individ. Lykkes din plan, slipper du for uduelige og lange slankekure i fremtiden, der ikke vil ændre på din vægt eller forbedre din sundhed – uanset hvor mange gange du prøver. Med den rette sundheds-, motions- og kostplan får du sågar plads til at nyde et glas rødvin, et stykke chokolade eller andet, der er dit hjerte nær, i ny og næ.

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |