Synlig med Logoflag

3. Oktober 2018

Flag med logo er et af de mest opmærksomhedsskabende medier, du kan bruge. Flag er et levende medie, der er i bevægelse. Og logoflaget er derfor oplagt, når du skal synliggøre din virksomhed. 

Flag er en af de ældste måder at kommunikere på. Brugen af 'faner' kan spores 5000 år tilbage i tiden. Romerne brugte for eksempel en 'ørn' som fane. De blev anvendt  ved parader og triumftog. De religiøse ridderordener, for eksempel Johannitterne og Tempelhererne, havde også faner.

Det ser flot ud, når logoflaget er hejst i flagstængerne foran virksomhedens domicil. Der er noget helt særligt og ærekært over virksomhedens eget flag. Ligesom dannebrogsflaget er et nationalsymbol for os danskere, er logoflaget et symbol for virksomheden. Et symbol, der signalerer loyalitet og fællesskab. Og et symbol, der helt konkret synliggør virksomhedens tilstedeværelse. 

Flagets design og kvalitet er vigtige faktorer, der er afgørende for om dit logoflag fungerer efter hensigten. Men, når de udtjente flag hænger der, beskidte og lasede, er udtrykket et helt andet. Det er vigtigt at flagene ser flotte ud og repræsenterer virksomheden på en måde, der sender de rette signaler. Det betyder, at slidte flag bør udskiftes. Ligeså flot det ser ud med helt nye flag i flagstængerne, ligeså grimt ser det ud, når flagene er helt slidte og beskidte.

Derfor er det ikke helt ligegyldigt hvilken kvalitet flagene er fremstillet i. Ligesom det er vigtigt, at flagstængerne løbende vedligeholdes. 

Flag bliver fremstillet i mange forskellige kvaliteter og priskategorier. Og det giver god mening at anskaffe sig nogle billige flag, hvis de kun skal bruges i kort tid. For eksempel i forbindles emd en kampagne, eller eksempel hvis man skal besøge en messe. Men hvis flaget er et virksomhedsflag, der skal hænge i flagstængerne 24 timer i døgnet, året rundt, er det vigtigt at købe en kvalitet, der holder længst muligt. 

Til kvalitets logoflag findes der en særlig konstrueret stoftype, der populært kaldes 'flagdug'. Det er en polyester flagdug, der er lavet af spunden polyester. Og derfor af mange fagfolk betegnet spunpolyester. Man trykker flag på denne stoftype ved hjælp af serigrafisk tryk, og opnår derved et 100% gennemtrykt resultat, hvor bagsiden er ligeså flot som forsiden.

Andre billigere typer af flag, printes ved hjælp af digitalt print. Dillemmaet ved det digitale print, som er meget billigere at starte op, er, at man ikke opnår et ordentligt resultat med et godt gennemtryk på rigtig flagdug.  Derfor ser man ofte, at de digitalt printede flag er lavet på en tyndere stoftype: en strikket polyester eller 'tricot'.  Man kan her opnå fine, skarpe trykresultater, men altså desværre ikke den samme holdbarhed, som der skal til, for at få et højkvalitets logoflag.

Skal du bruge logoflag? Vi rådgiver gerne. Kontakt os nu på 33319000

Se mere om logoflag her: Logoflag

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |