Sådan arbejder du med SEO på din webshop i Dandomain

14. September 2018

Som webshopejer drømmer du med garanti om, at der kommer flere besøgende - og at det giver flere salg. En af de mest fantastiske måder at opnå dette på er gennem arbejde med SEO; søgemaskineoptimering. Og som navnet indikerer, handler det om at optimerer din webshop, så den fremgår tydelig og synlig, når brugerne søger efter de produkter, du har. 

 

Skriv gode SEO-tekster

 

Et af de mest betydningsfulde ting, når du arbejder med Dandomain SEO, er, at du har noget godt indhold på din webshop. Dette kan både være i form af velskrevne blogindlæg, og det kan være i form af uddybende tekst- og videoindhold på dine produktsider eller kategorisider. 

 

Godt indhold er ikke blot med til at fortælle Google, hvad dit website handler om. Det hjælper også dine brugere med at finde svar på deres spørgsmål, hvorfor det også kan gøre en positiv indflydelse på din konverteringsrate på webshoppen. 

 

Hvis ikke du selv agter at skrive mange tekster, vil det være en stor fordel for dig at gå til en tekstforfatter, der er vant til at skrive tekster, som både skal være attraktive for brugerne og skabe værdi i Googles øjne .

 

Det er udover godt indhold vigtigt, at du optimerer mod de rigtige ord. Og for at finde de rigtige ord skal du udarbejde en søgeordsanalyse. 

 

Find de rigtige søgeord med en søgeordsanalyse

 

I din søgeordsanalyse skal du overveje, hvilke ord der er relevante for dig. Altså hvilke dine potentielle kunder bruger, når de søger efter produkter, som dem du tilbyder. Det er tillige relevant for dig at vide, om et givent søgeord har 100 eller 5.000 månedlige søgninger; det er som udgangspunkt sjovere at være nummer 1 på et søgeord med mange månedlige søgninger end at lægge nummer 1 på et søgeord uden så mange visninger. 

 

Hertil findes en række gode værktøjer. Du kan også købe dig til en søgeordsanalyse gennem os i Webbler. Så udarbejder vi hele analysen til dig, så du har dybdegående indsigt i, hvordan dine potentielle kunder søger efter dig på Google. 

 

Eksterne links = anbefalinger

 

I Googles øjne er et link fra en anden hjemmeside til din webshop et positivt tegn - de betragter det som en online anbefaling. Udgangpunktet her er, at andre hjemmesider kun linker til din webshop, hvsi det indhold, du har derpå, er i høj kvalitet. 

 

Derfor bør du i høj grad bestræbe dig på at sikre, at der er mange gode, relevnate og troværdige sider, som linker til din hjemmeside. Det er i høj grad det, der betyder, at dine konkurrenter måske har førstepladsen i Google på givne søgeord - fordi de har flere og bedre links til deres webshop, end du har. Også at få flere links kan du få hjælp til, hvis du tager kontakt til os i Webbler. 

 

 

seo

søgemaskineoptimering

dandomain

webshop

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |