Digitaliseringskonsulentens råd til optimering

3. September 2018

Hvis du har en virksomhed - er du sikkert en af de mange virksomhedsjere, der bruger alt for lang tid på bogholderiet og som hader det.

Men har du overvejet, at du kan optimere dit bogholderi, så det tager mindre tid eller måske finde nogle til at hjælpe dig?

Vi har spurgt Digitaliseringskonsulent, Kristian Konradsen, fra Bogfoering.dk, hvordan man nemmest spare tid på bogholderiet.

Her får du 3 gode råd til, at få optimeret dit bogholderi, så du kan spare tid

Råd nr. 1 - brug et regnskabsprogram med importfunktion

Brug et regnskabsprogram, som E-conomic eller NAV Small Business, hvor du har mulighed for, at importer banken, så du slipper for, at taste alle posteringerne på banken. E-conomic har 'autobank' som ud fra din tidligere bogføring, kan komme med input til, hvordan posteringer i banken skal bogføres. Du kan hurtig spare 1-2 timer pr. mdr., hvis du bruger denne funktion.

Råd nr 2 - brug et lønfirma til at lave løn

Har du ansatte ved du også, hvor meget tid der kan bruges på lønadministrationen.  Der kan hurtig bruges flere dage pr. mdr., hvis ikke lønarbejdet er sat fornuftigt op. Det gælder fx. om at have gode forretningsgange, så medarbejderne ved, hvornår de senest skal aflevere timer, kørselsregnskab og andre udlæg. 

På den måde er det nemt, at afsætte en dag pr. måned og køre løn den dag. Hvis du hader at lave løn, er det muligt, at finde et eksternt firma til, at stå for lønnen. Det kan være Proløn eller dataløn - eller du kan få en bogholder til, at stå for lønadministrationen.

Råd nr. 3 - brug 'smarte programmer'

Der findes i dag mange smarte programmer på markedet, der kan gøre livet i bogholderiet nemmere. Du kan faktisk helt undgå, at bruge tid på at bogføre kreditorbilag.

Bruger du en app som Roger.ai vil du nærmest få et automatisk bogholderi, hvis du kobler det sammen med dit regnskabsprogram. 

Roger betaler dine fakturaer når du har godkendt dem, men de sender også dine bilag ind i regnskabsprogrammet, kontere bilaget og du vil aldrig mangle et bilag til regnskabet.

Hvis du indføre alle 3 råd i dit bogholderi, vil du opleve en besparelse på mellem 1-5 timer pr. måned - alt efter din størrelse. 

Vi har sågar ser besparelser på mere end 20 timer om måneden ved, at se nærmere på arbejdsgangene og ved, at indføre ovenstående råd.

Skal du selv gå igang eller få hjælp?

Vi har spurgt Kristian. 

Det er muligt selv, at klare ovenstående og har du lidt teknisk forstående - vil du sagtens kunne gøre det selv. 

Ellers er det bare, at spørge den nærmeste digitaliseringskonsulent om ikke han/hun vil gøre det for dig - og så er du kørende indenfor få timer.

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |