Personlig træner online

30. August 2018

Jeg har som personlig træner over 5 års erfaring, og har hjulpet rigtig mange med at opnå deres mål. Dette er sket gennem korrekt træning og kost, men hvad er korrekt træning og kost?

Korrekt træning?
Det kan være meget svært at sige hvad der er korrekt, og som personlig træner, har man ofte en forskellig holdning til træning end andre. Jeg har dog ofte oplevet at den måde jeg opnår resultater med mine klienter er gennem en træning klienten synes er sjov og udfordrende.

Måden jeg laver en udfordrende træning på, er ofte ved at arbejde med struktureret træning hvor der arbejdes meget med tempo. Ofte arbejdes der mod et mål med at lære en chin up, en pull up eller noget andet. Når jeg skriver jeg arbejder med tempo, betyder det f.eks. at en gentagelse tager 4 sekunder om at komme ned i en squat, og 1 sekund op. 

En anden måde at arbejde med tempo, kunne være at en gentagelse squat tager 3 sek om at komme ned, 2 sek hold i bunden, 3 sek om at komme op. Der er nemlig utrolig mange måder at arbejde med dette på.

Korrekt kost?
Lige som korrekt træning, så kan det være svært at sige hvad korrekt kost er. Igen har alle trænere forskellige holdninger om dette, og jeg arbejder ofte med det kunden siges er realistisk og optimalt. Det handler om for mig at lære kunden mere omkring kost, hvad der fungere for dem og hvad der passer ind i deres hverdag. Ingen kan leve på en kur resten af deres liv, og det er vigtigt at finde noget der er realistisk for dem.

Det er ikke realistisk at leve uden kulhydrater altid osv. kulhydrater er kroppen primære energikilde, og det er noget man skal have. Udover det, så skal det også være tilladt at få burger, pizza, slik osv. da det er noget alle kan lide og vil have. Det er ikke realistisk at leve sundt 100% af tiden, men 80% sundt og 20% usundt er mere realistisk. Det kunne også være en til to usunde måltider i ugen eller lignende. Der er mange måder at leve sundt på en kontrolleret måde, hvor man sagtens kan leve usundt og opnå resultater.

Det er vigtigt at holde fast i de ting man kan lide som slik i biografen, eller popcorn. At få en burger eller en pizza i ny og næ, eller bare tage en tur i byen med venner og veninder.

Persolig træner

5 års erfaring

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |