Google instant - et skridt i den rigtige retning?

30. December 2015

Content writing er blevet er rent modefænomen. Vejen frem i Google er ved at skrive indhold. Gennem indhold kan man nemlig få links. Filosofien i vægtning af indgående links er som sådan logisk nok. Der er måden hvorpå de optræder der er forkert. Et godt og naturligt link er efter min mening spændende blogindlæg som linker til sider hvor man kan få uddybende information eller eventuelt tilbud på det man lige har læst om.

Problemet er bare at folk er begyndt at misbruge content writing. Folk smækker blot en billig hjemmeside op og så begynder de at udtømme emner totalt med tekst fra forskellige vinkler. Det er ufatteligt svært for Google at skelne mellem spam og kvalitetsartikler, og derfor oplever man ofte at de ting man søge på er utrolig meget præget af spam og affiliate sider. Der er tilsyneladende mange folk der har fået øjnene op for online markedsføring, og fået dollartegn i øjnene ved tanken om passiv indkomst og hvad andre goder SEO ellers byder på.

Google Instant er et nyt værktøj som kommer til at ændre lidt på den måde søgninger kommer til at foregå på. Desværre ændre det ikke princippet om content writing og indgående links men det viser da i hvert fald at Google tænker lidt over tingene.

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |