Kom succesfuldt i gang med email markedsføring!

1. Juni 2018

At vælge de rigtige markedsføringskanaler er afgørende, hvis dit markedsføringsbudget er begrænset. Og her kan email markedsføring rigtig ofte være et fantastisk valg, fordi du kan skabe gode resultater for et begrænset budget. 

 

Ydermere findes der i dag rigtig mange forskellige systemer, som kan gøre det nemt for dig at opsætte dine emails og automatisere nogle af dem; her kan du med fordel tjekke fx MailChimp eller ActiveCampaign - også det danske system HeyLoyalty giver dig en række gode muligheder. Faktsi kan du læse mere om alle elementer af email markedsføring hos Webenable her

 

Få flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev

 

For at email markedsføring kan virke, skal du naturligvis have tilmeldinger på dit nyhedsbrev - jo flere gode leads, du har på din liste, jo bedre. Det er naturligvis meget mere motiverende og givende at arbejde med mail marketing, når du har flere tusinde på din nyhedsbrevsliste - men bare rolig: Alle skal starte et sted. 

 

Til at øge antallet af leads på dit nyhedsbrev er der mange tiltag, du kan sætte i værk. Og der er ligeledes mange systemer, du kan gøre brug af; gratis som mere omkostningsfulde.

 

Det første, jeg vil anbefale dig, er, at du tager et kig på Facebook Lead Ads. Dette er en effektiv annonceringsform på Facebook, hvor du faktisk har mulighed for at indsamle leads direkte gennem det sociale medier - brugerne kan simpelthen tilmelde sig direkte på mediet uden at skulle klikke ind på dit website først, hvorfor det er meget nemmere at få dem til at signe sig op.  Facebook Lead Ads viser sig i mange tilfælde at være en af de absolut billigste måder at indsamle leads på. 

 

Opsæt automatiske mails

 

Når du vælger at automatisere dine mails, så sparer du ikke blot tid - du giver også dine brugere mere relevant indhold, som passer perfekt til det sted i købsrejsen, de på nuværende tidspunkt befinder sig. Der er naturligvis forskel på dit automatiseringsflow, hvis du er en webshop eller en servicevirksomhed med en hjemmeside. 

 

Alle de tidligere systemer, jeg har anbefalet, er alle rigtig gode til automatisering. Og det er uanset, om du er en webshop eller ej. Hvis du er en webshop, har du endda også mulighed for at opsætte såkalte e-commerce-mails. Og det er mails, som er reguleret efter en brugers adfærd på din hjemmeside.

 

Hvis fx en bruger ved navn Torben har tilføjet Produkt A og Produkt B til kurven, men ikke købt, så kan han få en mail, hvori der står, at han glemte at færdiggøre sit køb - og i mailen bliver Produkt A og Produkt B automatisk sat ind. Det sparer dig ikke bare tid; det giver også bedre resultater i din email markedsføring og online marketing generelt!

email marketing

email markedsføring

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |