Kom bedst muligt i gang med din cykeltræning

23. April 2018

Sport og motion er sundt, men mange har svært ved at komme rigtigt i gang. Cykling er en mildere form for motion end løb, da det er mere skånsomt for knæ og led, og cykling er altså et godt sted at starte! Her får du 3 gode råd, der kan hjælpe dig med at komme bedst muligt i gang med din cykeltræning!

 

1. Sæt et mål

Hvorfor begynder du at træne? Hvad vil du gerne opnå ved din træning? Ligegyldigt hvad din grund er, er det en god idé, at sætte ord på det. Det er mere motiverende at træne, når man har et helt konkret mål foran sig. 

TIP: Få en cykelmakker - så kan i hjælpes ad med at motivere hinanden!

2. Start blidt ud

Når man begynder at motionere, er det altid vigtigt at starte blidt ud, for at der ikke opstår skader. Start med at cykle maks 3-4 gange om ugen, og ikke længere end 1 time ad gangen. Med tiden kan du stille og roligt begynde at cykle oftere og/eller længere, men det skal komme i takt med, at du udvikler dig, og din krop vænner sig til motionen. 

3. Se godt ud, og have det rigtige udstyr

Det er altid nemmere at komme i gang, når du ved, at du har det rigtige træningstøj, og ser godt ud mens du cykler! Vi siger ikke, at du skal ud at købe en ny dyr cykel og cykeludstyr med det samme, men start med noget lækkert cykeltøj, nogle gode cykelshorts, og en god og sikker cykelhjelm. Så er du godt i gang! Når du så blievr bidt af cyklingen, kan du så småt begynde at investere i bedre cykeludstyr.

TIP: Besøg www.sense4sport.dk, og se det lækre udvalg af cykeltøj og cykeludstyr til kvinder!

4. Variér din træning

Hvis du vil have mest muligt ud af din cykeltræning, er det en god idé at variere dine træningspas. Prøv nogle gange at cykle kortere hurtigere ture, og andre dage at tage en lang, men langsommere tur. Derudover skal du huske hviledagene. Din krop har brug for at resituere.

TIP: Vidste du, at når du dyrker motion, nedbryder du faktisk dine muskler? Til gengæld, når du restituerer (holder pause), genopbygger dine muskler sig, og bliver endnu stærkere end før. MEN HUSK PAUSERNE, så dine muskler kan genopbygge sig selv!

 

KOM I GANG

Held og lykke med din cykeltræning!

 

Webshop

www.sense4sport.dk

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |