2 trin til at acceptere dig selv

1. August 2017

Hvis du er lidt hård ved dig selv i hverdagen, og synes det er svært at acceptere dig selv som du er, så kan det være med til at tage din energi og måske påvirke dit selvværd i en negativ retning. Heldigvis er der noget du selv kan gøre for at ændre det. Her får du to enkle trin til at holde mere af dig selv.

Se dine sårbarheder i øjnene

Alle mennesker har ting i livet vi er gode til, og ting vi er mindre gode til.  Det er ikke alene helt ok - det er for langt de fleste mennesker ganske nødvendigt. Når du tillader dig selv at samle sine ressourcer i bestemte retninger, har det selvfølgelig den pris, at dine svagheder vil komme frem til overfladen. Hvis du gerne vil være bedre til at acceptere dig selv, så  stå ved de naturlige sårbarheder og svagheder i stedet for at undskylde for dem.  Er det noget du vil have hjælp til, kan du overveje en terapeut København.

Husk dine styrker

Hvis du vil være bedre til at acceptere dig selv, er du nødt til at være realistisk i din vurdering af, hvem du er som menneske. Det indbefatter at du kender dine styrker, står ved dem og tør at lade dem fylde i din hverdag. Nr du lader dine styrker fylde det de skal, så vil du opleve at det autmatisk bliver lettere også at giv plads til dine sårbarheder - og det kan hjælpe dig til at acceptere dig selv som du er.  Det kan måske gavne dig at få hjælp fra mennesker i dine relationer til at minde dig om dine styrker i hverdagen. Er du i et parforhold, kan du prøve parterapeut København for at få hjælp til en relation som giver plads til at styrke hinanden.

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |