2 innovative italienere

30. December 2015

Hvis man tager nogle af Italiens største modehuse, og kigger på deres historie, så vil man se, at der især bag to af modehusene står italienere, som har været meget innovative i modens tjeneste.
Og her er ikke tale om Gucci,  Fendi eller D&G, som også er brands, som har gjort det rigtig godt!

Nej der er tale om modeskaberne Giorgio Armani og Roberto Cavalli, som har skabt modehuse med deres eget navn.

Giorgio Armani var manden, som skabte en revolution indenfor jakkesæt i midten af 1980´erne, og som senere var den første til at udnytte Hollywoods potentiale!
Mærket består idag af flere linjer, så som Emporio Armani, Giorgio Armani, Armani Collezione, Armani Exchange, Armani Kids, Armani Hotels mm.

Roberto Cavalli var manden, som var den første i verden til at udføre print/tryk på læder. Han var ligeledes den første i verden til at lave specielle washes på jeans.
Cavalli har lige siden begyndelsen fundet inspirationen i naturen, og det har ført til mange super lækre og anderledes kollektioner, som virkelig har skildt sig ud på Catwalken. Både i Milano, Paris og New York!
Modehuset består idag af mærkerne Roberto Cavalli og Just Cavalli. Et eksklusivt mærke, og et mærke til ungdommen.

Fælles for de to italienske modeskabere er deres passion for arbejdet. De lever og ånder for at skabe mode, som både er grænseoverskridende, men samtidig har den italienske stil og kant. Det føre dem vidt omkring, men de har begge hver deres platform, som de skaber designer varer ud fra. Armanis platform er stilrene produkter, som er blevet lidt vildere og vovede med tiden, men som stadig har grundideen intakt.
Roberto Cavalli er derimod super eksklusivt, farverigt og utraditionelt. Det er produkter, som virkelig skiller sig ud fra standard mængden, og grænser til det luksuriøse Haupt Cuture. Her er platformen eksklusivitet, det enkelte individ og naturens mange farver og muligheder. Der er ingen grænser i Cavallis univers, kun nye og spændende muligheder og udfordringer!

Begge har skabt modehuse, som idag er blandt de største, men som er unge, når man kigger på mærkernes alder. De er begge fra 1980´erne, men det har de fået vendt til deres egen fordel.

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |