Løbeprogram begynder

30. December 2015

Hvis du ikke har løbet før, så er et løbeprogram for begyndere rigtig godt at lægge ud med. Et begynder løbeprogram er typisk lavet sådan at du ikke belaster dig selv ret meget i starten, og så øger det ligeså stille distancen og hastigheden - det kan endda være at du starter med at gå. Det at gå, kan i sig selv være en rigtig god start til at løbe.


Hvis du gerne vil starte med at løbe så kan du gøre sådan at hver mandag og fredag går du 3 km. Du kan gå de 3km i et højt tempo hvis du ellers kan holde til det. Det er vigtig ikke at få skader. Om onsdagen kan du løbe 1,5km. Dette er i sig selv en rigtig god start til at løbe. Hvis du gør dette de første 4 uger så har du skabt et godt fundament for at begynde at løbe. Efter det 4 uger kan begynde at løbe 2km Mandag, onsdag og fredag. Når dette ikke længere udfordrer dig betydelig øger du distancen til 3-4km og øger over ugerne farten så du løber dem ret hurtigt du kan så øge til 5-8km pr. gang. Det er dog vigtig at du holder en dags pause mellem hver træning, da musklerne skal have 48 timer til at restituere i.

Du må have nogle gode, og helt igennem fantastiske løbeture! Når man først kommer i gang med at løbe, og har vænnet kroppen til det, så kan man slet ikke lade vær, med at komme ud og løbe!

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |