Bruger du aminosyrer?

30. December 2015

Aminosyrer – muskelopbygning på den nemme måde
Hvis du træner styrketræning, ved du nok godt hvad proteinpulver er og måske bruger du det også selv? Men har du hørt at du kan få aminosyrer som kosttilskud?
Aminosyrer er nedspaltet protein og er derfor protein i dets mest effektive og hurtigst optagelige form. Du kan altså, med aminosyrer, give dine muskler de ”byggesten”, som er nødvendige for  optimal muskelvækst, på en meget nem og hurtig måde.


Er Aminosyrer tilskud dyrt? Kan det betale sig?
Aminosyrer bruges typisk som proteintilskud under eller umiddelbart efter træning. Langt størstedelen af dit proteinindtag skal dækkes gennem din almindelige mad og proteintilskud skal udelukkende fungere som et supplering til en i forvejen sund og varieret kost. Typisk anbefales det at spise 4-5 aminosyrer tabletter efter træning. Du kan få en bøtte med 300-400 tabletter for 200-300,- kr, så nej det er ikke specielt dyrt, da én bøtte kan holde i op til tre måneder.

Er de nødvendige?
Er det nødvendigt at bruge aminosyrer for at blive større og stærkere? Svaret er simpelt, nej det er ikke nødvendigt, hvis du blot hyggetræner lidt for at forbedre din form og stramme dig selv lidt op. Men hvis du er fokuseret på at få større muskler og gerne vil gøre det effektivt, kan kosttilskud godt være et godt værktøj til at hjælpe.

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |