Den rigtigt træning til et marathon - Copenhagen Phsyio

16. September 2016

Drømmen om et marathon have længe bare været en drøm. Problemer med knæ og ankler efter mange års fodbold var dog en hæmsko og derfor var det endnu ikke blevet til mere end bare en drøm. Så en en kold efterårsdag vågnede jeg og tænkte nu skal det være. Nu er det slut med de dårlige undskyldninger. Inden jeg planlagde min træning ville jeg dog afklare mine problemer med ankler og knæ, så jeg ikke belastede dem så det blev til reelle skader.  Jeg søgte nette tyndt efter en fysioterapeut der fremstod med personlighed og med en god potion erfaring. Jeg faldt efter en søgning over Copenhagen Physio, efter at have søgt på fysioterpeut i Valby (hvor jeg bor). De havde som ydelse en service der passede præcist det jeg søgte. En sports-screening, hvor netop led og muskler ville blive tjekket for svagheder og mulig nedsat evne. Lars der driver og ejer det havde erfaring indenfor netop fodbold verdenen hvilket var et klart plus. Jeg fik foretaget min screening knæ var der intet med, mens med ankler var det ekstra vigtigt med de rigtige løbesko og nogle forebyggende øvelser for at de kunne klare den belastning et marathon er. Hele oplvelse hos Copenhagen Physio var høj klasse ligefra ankomst til en efterfølgeden tjek. Træningen lykkes, skaderne udeblev og marathonet blev gennemført sommeren 16 i en tilfredsstillende tid og ugen efter hed det restituering med en følelse af tilfredsstilling og stolthed over at drømmen nu var udført. 

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |