Sociale Medier som nyhedsmedie

30. December 2015

Sociale Medier som nyhedsmedie Det er efterhånden stort set alle danske aviser - fysiske såvel som online, der gør brug af de sociale medier til at sætte skub i artikler og drive trafik ind til hjemmesiden. Er du selv Facebook bruger ved du sikkert også selv, hvor meget diverse avisartikler fylder i vores nyhedsfeed, fordi de flittigt deles af venner, bekendte og så videre. Men gør det, at vi tager nyhederne til os, og begynder vi at benytte de sociale medier, når vi skal opsøge nyheder? Faktisk viser en ny undersøgelse det modsatte. Ud af de adspurgte var det 70%, der havde benyttet Facebook inden for den sidste uge, hvor 30% af dem havde brugt Facebook til at finde nyheder. Twitter, der ellers er kendt for at være et socialt medie, hvor nyhederne kommer hurtigere ud end i de traditionelle nyheder, så er det faktisk også en overraskende lav procent, der benytter Twitter til at grave efter nyheder. Det var kun 4% af de adspurgte Twitter brugere, der havde brugt det sociale medie til at finde nyheder. Det er en interessant undersøgelse, for kigger man sit Facebookfeed igennem, fylder nyheder fra de store danske mediehuse generelt meget, men det er altså ikke særlig mange af os, der aktivt opsøger dem.
MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |