Dyrker du sport med mange intervaller?

30. December 2015

Er du en af af de sportsudøver der dyrker sport med med mange intervaller med høj intensitet, så er der et kosttilskud på markedet kaldet beta alanin som kan væremed til at udsætte udmattelse af musklerne. Eksempler på sportsgrene hvor det kunne være en god ide at indtage beta alanin er håndbold, badminton basket og styrketræning for at nævne nogen. Der findes også kosttilskud som kreatin, proteinpulver osv., men det er andre ting de går ind og hjælper for. Kreatin bidrager med energi til muskler under arbejde, protein går ind og hjæper med at bygge musklerne oop igen, hvor beta alanin er med til at danne stoffet carnosin, som er med til at regulere PH-værdien i vores muskler. Når man bliver træt snakker man ofte om syre i musklerne, men men carnosin går at PH- værdien bliver holdt ned i længere tid, og derfor går der meget længere tid inden man mærker syren. Flere test har bekræftet dette, hvor man testede folk der havde fået tilskud med beta alanin mod folk der ike havde, og i slutningen af udfoldelse kunne dem der havde fået et tilskud præstere flere watt end dem der intet havde fået. Hvis du overvejer at prøve beta alanin, så skal indtage ca. 4 gram om dagen fordelt over 4 doseringer i løbet af dagen.
MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |