Sådan strukturerer du Google Adwords kampagner

30. December 2015

Sådan strukturerer du Google Adwords kampagner

Det er vigtigt at forstå at Google er en søgemaskine med relevant for brugeren. Hvis søgeresultaterne ikke var relevante for det søgte vil brugerne ikke bruge Google som søgemaskine. Det samme gør sig gældende med dine Google Adwords kampagner og annonceringen. Her giver jeg dig en hurtig gennemgang af hvordan du hurtig kan spare penge på dit Google Adwords budget og sænke dine klikpriser. Jeg arbejder til dagligt med Google Adwords annoncering hos WeMarket.dk og følger du nedenstående 2 tips, så starter du det rigtige sted med Google Adwords og kan bygge de andre muligheder på senere. 1: Lav en ordentlig Adwords kontostruktur Det nytter ikke noget at kaste 50 forskellige søgeord ind i en annoncegruppe og lave 2 Google Adwords annoncer som linker til forsiden. Google belønner dig med en lav kvalitetsscore som er afgørende for dine klikpriser og position på Google med annoncen. Du skal tænke struktur, og dermed have nogle få søgeord pr. annoncegrupper som relaterer til annoncen. Annoncerne sender du så til en relevant destination på dine hjemmeside som handler om produkterne eller ydelse. Ved søgeord med rigtigt mange søgninger, bruger jeg faktisk kun 1 søgeord pr. annoncegruppe og kampagne. 1: Husk dine søgeordstyper Hvis du ikke kender de forskellige søgeordstyper og brugen af disse i Google Awords, anbefaler jeg at sætte dine Google Adwords kampagner på pause og læse op på dette felt. Hvis du bruger broad match allerede, så vil Google i 9/10 tilfælde vinde over dig, og tjene penge på en masse u-relevant trafik som du betaler for til din hjemmeside.
MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |