Vigtigheden af at være synlig på Google

30. December 2015

Hvis du reelt ønsker at din hjemmeside skal skabe merprofit for din virksomhed så er det alfa omega at du er bevidst omkring søgemaskineoptimering eller SEO. Søgemaskineoptimering eller SEO er det som skal gøre din hjemmeside synlig på Google og diverse andre søgemaskiner. Nutidens forbrugere anvender i høj grad internettet til at opnå viden omkring produkter, specifikationer og hvad det nu ellers kunne være og til syvende og sidst er forbrugerne blevet meget mere fortrolige med internettet som indkøbsportal i forhold til tidligere. Selv ældre mennesker har overvundet skrækken og vælge at foretage dagligdagsindkøb på internettet. Noget som mange ville have anset for ikke værende muligt for bare få år tilbage. Med denne utrolige udvikling står en kæmpe vinder tilbage og det er søgemaskiner såsom Google og Bing. Hvis en hjemmesideindehaver ønsker at være synlig på Google og disse søgemaskiner er man nødsaget til at optimere sin hjemmeside og sin søgemaskineoptimering, så man ikke bliver glemt i glemslen i blandt de millionvis af hjemmesider, som der findes. Og hvis man ikke er bevidst om dette så er det på tide, at man bliver det for i mellemtiden optimerer ens konkurrenter deres hjemmesider på alle fronter og opnår et forspring som kan være problematisk at indhente. For dem som ikke er helt overbevist endnu så lad os kigge lidt nærmere på hvad det er søgemaskineoptimering eller SEO kan gøre for hvor synlig på Google din hjemmeside bliver. Ved hjælp af søgemaskineoptimering kan din hjemmeside opfylde flere af de krav som Google og diverse andre søgemaskiner stiller til de hjemmesider, som de frembringer efter en tilfældig søgning på internettet. Grunden til at søgemaskinerne stiller krav til din hjemmeside er i bund og grund at de ønsker at frembringe de bedst mulige resultater for deres kunder, nemlig personen der foretager søgningen. Hvis ikke søgemaskinen frembringer et ordentligt resultat anvender søgepersonen måske en anden søgemaskine næste gang og derved taber søgemaskinen, som kunne være Google. Så for at rangere højt på disse søgemaskiner og være synlig på Google for eksempel, så er det essentielt at din hjemmeside er strømlinet så den er rettet nøjagtigt i mod det som du ønsker at sælge. Man skal beslutte sig for hvad det er som man vil og så skal man ikke stritte i alle mulige retninger. Ved at strømline sin hjemmeside vil søgemaskinerne anse din hjemmeside for værende aktuel og af højt niveau og din hjemmeside vil opnå en højere rangering og dermed blive mere synlig på Google. I sidste ende vil det betyde flere besøgende på din hjemmeside og dermed forøge chancen for at du kan sælge mere.
MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |