Løsblade som effektiv markedsføring for butikker og webshops

30. December 2015

Det er almindeligt kendt, at det er langt billigere at fastholde eksisterende kunder end at skaffe nye. De eksisterende kunder kender dig allerede og ved, hvad du står for, mens nye først skal overbevises om, at du kan tilbyde dem noget, de ikke kan leve uden. Det er dog alt for få, som målretter deres markedsføring mod eksisterende kunder. Især i butikker og webshops har man alt for lidt fokus på den del af markedsføringen. F.eks. er det helt oplagt, at ekspedienterne i de fysiske butikker vedlægger et løsblad i posen sammen med kundens varer, eller at webshoppen lægger et løsblad i kassen med varer, som bliver sendt direkte ud til kunden. Løsbladet kan indeholde et nyt konkret tilbud, en konkurrence, en unik rabat-kode, som kan indløses næste gang, de handler hos dig eller andet, som kan fastholde kundens opmærksomhed. For andre virksomheder kan man sende et løsblad sammen med fakturaen ud til eksisterende kunder. Det er billig markedsføring og effekten er stor, for kunden kender dig i forvejen og ved, at du har noget at byde på, som er interessant. De har jo allerede handlet hos dig mindst én gang. Løsblade defineres som enkeltsider eller ark uden fals med tryk på den ene eller begge sider. ”Uden fals” betyder, at arket ikke er foldet. Hvis arket er foldet er der i stedet tale om en brochure eller folder.
MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |