Hemmeligheden til at fjerne appelsinhud på ballerne

30. December 2015

Appelsinhud kaldes også cellulite, og er fedtdepoter i din underhud, som er overfyldte, dette giver det lidt ”hullede” udseende, som kan ligne skrællen der sidder på en appelsin - deraf navnet. Det er meget naturligt at kvinder får det, og omkring 80% kvinder får appelsinhud på et tidspunkt i deres liv, selvom det ikke lige er det man ønsker sig allermest. Derfor er det en god ide at forebygge appelsinhuden på eksempelvis ben eller baller, eller at man får det fjernet, så selvtilliden lige kommer lidt op igen - og du vil straks føle dig strandklar. Det skal dog lige siges, at appelsinhud ikke er ensbetydende med at du er tyk eller overvægtig, men det kan have en effekt på det. Derudover kan appelsinhud være arveligt, men heldigvis kan du via træning og den rette kost komme af med - eller forebygge appelsinhud på ballerne. Til at starte med, vil man med det samme tænke på at det skal trænes væk og med hjælp fra en masse balle-øvelser kan man blive helt appelsinhud fri og fortsætte med sin hverdag igen. Men det er ikke helt sandt. Den vigtigste faktor indenfor din krops velvære er, hvad du putter i munden. Det er nemlig din kost, som bestemmer hvordan din krop kommer til at se ud og udforme sig - det er altså ikke nok bare at træne en masse. Det, som du spiser, viser sig på din krop og i dit ansigt. Spiser du eksempelvis meget fed mad med en masse sukker i, vil du langsomt få mere og mere fedt på kroppen og derudover vil du også opleve urenheder i din hud - der en af appelsinhud, som eksempelvis kan vise sig på dine baller, som ikke er specielt fedt.

Kosten giver smukke lår

Din kost afspejler sig derfor på din krop, hvorfor du gennem en sund og afbalanceret kost - samt et godt træningsprogram - kan få bugt med appelsinhuden på ballerne. Du skal dog huske på, at det ikke vil hjælpe meget blot at gå på en slankekur, som udover kun at være effektiv i kort tid, også dræner din pung, du vil opleve at du tit føler at du skal starte forfra. Det er derfor en bedre løsning, hvis du lægger din kost helt om og derved får en sundere livsstil, ikke blot i et par uger, men resten af dit liv. På denne måde kan du undgå appelsinhud på ballerne og mindske risikoen for, at det vender tilbage, hvis du på samme tid husker at få trænet din krop 2-3 gange om ugen. Udover at fjerne appelsinhuden på ballerne, får du også et bedre liv og humør - og det kan du vel bare se, som en ekstra bonus.

Træning af baller og lår

Når du har kosten på plads er det næste blot at få styr på din træning, for disse to faktorer går hånd i hånd, når det drejer sig om din krops velvære, og det er få appelsinhuden på ballerne væk. Det er vigtigt, at du træner rigtigt, og ikke laver forskellige nybegynderfejl. Når du starter med at træne, vil de antal af kilo du har på vægtstangen typisk ikke være særligt mange, og det er okay, for vi kan ikke alle starte som superhelte - det at man kommer i gang er en sejr i sig selv. Når du har trænet lidt tid og vænnet dig til metoderne, skal du altså ikke fortsætte med samme antal kilo. For at se resultater, skal du øge antallet at kilo, så din krop bliver belastet - for det er her, at resultaterne sker. Dette begreb kaldes progression, og betyder altså, at man øger intensiteten for sin træning (eksempelvis med antal af kilo), undervejs mens man bliver mere og mere erfaren indenfor træning og kender sit træningsprogram bedre og bedre. Du løfter altså flere kilo - men du har jo også fået større muskler, hvorfor disse to altså passer meget godt sammen, og det er altså her at du vil se de resultater, som du går og kigger efter. Hemmeligheden bag at fjerne appelsinhud på ballerne er altså at fokusere på din kost som hovedpunkt og træning som skal være den kække følgesvend. Spis en sund og balanceret kost som giver dig de proteiner, mineraler/vitaminer, kulhydrater og fedt, som din krop har brug for, og dernæst tilrettelæg et træningsprogram som tilpasser sig dig og dine ønsker; som altså er at fjerne appelsinhuden på ballerne. Hvis du ikke har forstand på træning og kost, kan du altid kontakte en diætist og en personlig træner, som kan tilrettelægge din kost og træning til dine behov og ønsker, og du kan på denne måde også få svar på spørgsmål, som kan komme undervejs. Du kan nu begynde at glæde dig til at sige farvel til appelsinhuden på ballerne og andre steder.
MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |