Hvorfor Køber Vi på Nettet?

30. December 2015

Der var engang for ikke så lang tid siden, hvor det med at købe på nettet blev anset som usikkert, dumt eller simpelthen bare ikke noget man gjorde. I dag er det næsten lige omvendt, for i dag falder salget i fysiske butikker imens online handel stiger ganske voldsomt. Online handel især i mode branchen er domineret af kvinder både på den ene side af webshoppen og også som kunde på den anden side af skranken. Hvorfor er det så at denne branche virker til at være ret så domineret af det kvindelige køn? Det er hvad du kan læse lige her. Derfor Køber Kvinder Mest i Tøj Branchen Udover det logiske at kvinder rent faktisk købte mest tøj før der var noget der hed webshops og onlinehandel, så er der dog en del faktorer som spiller ind, der gør at det netop er kvinder som er primære købere i branchen. For det første er kvinder nok noget nemmere at lokke især med nyhedsbreve og andet, og selvom det ikke er særlig politisk korrekt at sige, så er det dog undersøgt i undersøgelser hvor der blev fundet frem til at kvinder faktisk gør mere brug af rabatkoder eller tilbud i 45-55 % tilfælde i forhold til mænd. Derudover er anden faktor selvfølgelig at udvalget i modetøj målrettet mod kvinder bare er væsentlig større end udvalget til mænd. Dette var også tilfældet før online handel blev opfundet, og ret logisk kan man sige at når kvinder køber mere tøj, så vil udvalget selvfølgelig også være derefter. En faktor som måske faktisk er mere tiltalende for mænd, er at online handel bare er meget nemmere end at skulle en tur til byen og igennem fysiske butikker, men det ser ud til at flere og flere kvinder rent faktisk også er begyndt at finde det bekvemt med at sidde i sofaen med en iPad og kigge efter lækkert modetøj. Disse faktorer er nogen af de væsentlige grunde til hvorfor kvinder er de primære kunder i tøj branchen i forhold til mænd, og umiddelbart bliver det nok ikke ændret foreløbigt.
MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |