CANBUS LED pærer til nyere biler!

30. December 2015

De fleste nyere biler har omkring 70 elektroniske styreenheder (ECU), som alle har delsystemer. Den største processor er motorstyringen. Andre bruges til airbags, ABS, fartpilot, servostyring, radiosystemer, vinduer, døre, spejlindstilling, batteri og genopladning af systemer til hybrid / elbiler osv. Et delsystem skal modtage feedback fra sensorer (Canbus). Canbus standarden blev udtænkt for at opfylde dette behov. Canbussen kan anvendes i køretøjer til at forbinde motorstyringsenhed, eller til at forbinde dørlåse, klimaanlæg, sæde kontrol osv. Et af de steder, hvor man som regel kan opleve Canbussen, er, når der går en pære, eller hvis man skifter en almindelig glødepære til en LED pære. Canbussen sender et signal ud til pæren, som måler på effekten over pæren. Det vil sige, at hvis man har en glødepære på 5W og man skifter den til en LED pære, som kun forbruger 1W, vil biler melde fejl – Canbus systemet tror her, at bilens pære er sprunget, fordi pæren ikke længere har et forbrug på 5W, hvorfor bilens canbus system melder fejl. For at undgå, at LED pærer melder fejl på canbus systemer, skal man derfor anvende LED pærer med canbus. En LED pære med canbus, virker således, at den snyder bilens canbus system med en indbygget snydemodstand. Læs mere på http://shinetech.dk/led-paerer
MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |