Sundhed på arbejdspladsen

30. December 2015

Sundhed handler ikke kun om det fysiske. Sundhed omhandler i stor grad også det mentale, og når vi snakker sundhed på arbejdspladsen er fysisk sundhed mindst lige så vigtig som mental sundhed.
Kan man ikke overskue sit arbejde (mentalt), ja så ser det skidt ud – ikke kun for dig, men også for din chef og kollegaer.
Man kan hade sin arbejdsplads men stadig trives, det lyder sært men nu skal du høre hvorfor: Du kan sige til dig selv at du i grunden hader dit arbejde, men at du har brug fr det, og mens man nu er der, så skal man have det bedste ud af det.

Dette er dog muligvis nemmere sagt end gjort, da det kan være at din chef er et fjols, eller at du ikke kan enes med dine kollegaer.
Det kan oftest være nemmest bare at sige: Jeg hader simpelthen bare mit arbejde, min chef og mine kollegaer, men det er ikke altid den bedste løsning. Jeg vil anbefale at man snakker ud om tingene, og håndtere eventuelle konflikter eller uoverensstemmelser med et par samtaler. Hvad kan et par samtaler skade? Vi er alle forskellige, og vi kommer ikke alle lige godt ud af det med hinanden.

Det kan være at din chef eller kollegaer faktisk slet ikke har noget med sagen at gøre! Måske forguder du din chef, eller synes at han klare jobbet meget godt, og måske er dine kollegaer sjove og hjælpsomme, men du har bare så meget arbejde at du slet ikke føler dig tilpas, og så vender vi alligevel tilbage til din chef, for selvom han er flink, så ér hans job trods alt at få dig til at lave mest muligt, på kortest tid, for at tjene flest penge.
Med det sagt er det jo ikke sikkert at han gør det med vilje, og en eventuel samtale kan føre til bedre arbejdsforhold.

Sundhed på arbejdspladsen er bare SÅ vigtig! Tænk over det. Hvis du har en rigtig møgdag på arbejdet, så tager du det garanteret ofte med hjem til familien, kæresten eller vennerne – måske lægger du ikke mærke til det, men personligt ved jeg at hvis jeg bliver meget presset og bliver lettere sur over det, så kan jeg godt af og til tage det med hjem, og så går det ud over privatlivet – som i øvrigt er en helt anden ting, og skal holdes komplet adskilte.

Det kan være svært at konfrontere sine kollegaer (herunder også din chef), men hvis du yder 150% de første par timer du er på arbejde, men kun 30% resterende tid, så må det være win-win, hvis i får det ordnet så du giver dig 90-100% i gennemsnit hele dagen igennem.

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |