Sådan får du tynde lår

30. December 2015

Kroppen bruger rigtig meget energi ved løb, og kroppen forbrænder derfor mere fedt. Især én bevægelse i et løbeskridt virker særligt godt i forhold til at slanke lår og baller. Når du tager et løbeskridt og sætter hælen i jorden og bevæger kroppen frem, så bruger du stedet mellem låret og ballen, og det giver benet og ballen en pæn form. Hvis man skal opnå de tynde lår, som man går og drømmer om, så kræver det, at man løber en tur på fem-seks kilometer fire gange om ugen, hvor man også løber intervaltræning. Hvis du ikke er vant til at løbe, så begynd stille og roligt ved at gå og lunte. Når du kommer i lidt bedre træning, så varm op i fem minutter og løb omkring 30-40 minutter i alt. Her kan du skifte mellem at løbe i almindeligt tempo i fem minutter og herefter løbe interval i fem minutter, hvor du løber hurtigt i 30 sekunder og går i 30 sekunder. Udover at løbetræne for at få slanke lår, kan man også supplere træningen med nogle øvelser. Mange træningseksperter og personlige trænere anbefaler følgende tre, som kan forme slanke lår: Walking lunges: Du tager ét langt skridt med højre ben og bøjer ned i benene, så begge knæled er i en stilling på 90 grader. Spænd ballerne og maven og stræk benene, mens du bevæger dem frem i det næste skridt med venstre ben. Gå 10-15 skridt og gør det i tre omgange. Squat: Brug evt. håndvægte på to-tre kilo og hold armene ned langs siden. Stå med fødderne i skulderbredde og hold vægten på hælene. Skyd numsen ud, som om du skal til at sætte dig ned, og bøj ned i knæene, men pas på, at knæene ikke stikker ud over tæerne. Hold ryggen ret og gentag øvelsen. Venepumpeøvelse: Den er især god til kvinder, der har følelsen af at have væske i benene efter en lang dag. Læg dig ned på ryggen og stræk benene op i luften. Spænd i benene og bøj og stræk ved at bøje i knæene. Det er hård kost at løbetræne og lave styrkeøvelser, men der skal mere til for at få slanke lår. Kosten spiller nemlig også en rolle. Det gælder om at spise grøntsager, drikke vand og holde sig helt fra lightprodukter og sukker. Du må godt spise enkelte stykker frugt, selvom der er frugtsukker i, fordi der til gengæld er gode fibre i. Nye studier har vist, at der måske alligevel er noget om det der med, at te giver tynde lår. Det viser sig faktisk at være ret simpelt. Det er kun vand, der slår te i konkurrencen om at være den mest udbredte drik i verden. Ã…rsagen er tradition og det faktum, at te er en ufattelig billig drikkevarer. Det siger sig selv, at ved at drikke te i stedet for sodavand, juice eller andre kalorieholdige drikke sparer man på indtagelsen af kalorierne. Og det, sammen med motion, sikrer jo, at de ekstra kilo på sidebenene ikke vedligeholdes. Men nu er ernæringsforskere blevet opmærksomme på en indirekte årsag til, at te slanker. Det viser sig nemlig, at bitre drikke, som f.eks. kaffe, får os til at ønske os noget sødt for at oprette den bitter-søde balance. Det er velkendt, at mange tager et stykke chokolade eller andet sødt sammen med kaffen, og det er der altså en naturlig forklaring på. Men te er jo også bittert. Så hvordan hænger det sammen? Først og fremmest er den bitre smag i te ikke lige så gennemtrængende som i kaffen. Te findes i så mange smagsvarianter og typer, at det er ret let at sortere de mest bitre typer fra. En af de mest kendte og elskede tetyper er et godt eksempel. Earl Grey-te er nemlig sødet med bergamotolie, som ikke er et sødestof, men kommer fra en citrusfrugt. På den måde opstår en sødlig drik helt uden kalorier og andre tilsætningsstoffer. I England holder de af kraftig te, som de søder med enten citron eller mælk, og da te ikke er så bitter som kaffe, vil der heller ikke skulle bruges så meget mælk til at søde te med, og der er sparet kalorier, og lysten til chokolade og fede kager burde udeblive for de fleste. Det kræver hård træning at opnå de populære tynde lår, som man kvinder drømmer om. Men har man viljen, så er de slanke lår indenfor rækkevidde. Med disciplin og hårdt arbejde, så når du de tynde lår. Læs mange flere tips til slanke lår her
MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |