Værksteder på Fyn

30. December 2015

Man ved aldrig hvornår man vågner op en morgen, og så kan bilen ikke starte. Dette kan skyldes 2 ting – enten skal din bil en tur på et værksted Odense, eller er det blevet vinter. Om vinteren bliver det så koldt, at det er svært for bilens motor at starte. Men man kan heldigvis undgå alle disse ting, som vinteren har at byde på – og så kan den bare komme an. Da vejene om vinteren er meget glatte, kommer det ikke bag på nogle at man skal have så meget vejgreb som muligt. Der findes naturligvis dæk til dette; kaldet vinterdæk. Om vinteren er det anbefalet at montere disse vinterdæk – hvor man enten kan gøre dette selv – eller ladet et værksted Odense om dette. Vinterdækkene sørger for, at du får et bedre vejgreb, og dermed har mindre risiko for at skride. Det er dog ikke kun ens dæk som man skal være opmærksom på. Det er også ens vinduesviskere, som mange mennesker ser ud til at glemme. Vinduesviskerne fjerne regn, sne og snavs så man kan se igen. Disse vinduesviskere bliver naturligvis også svære at få gang i om vinteren, og man skal derfor sørge for at ens vinduesviskere specielt virker godt om vinteren. Derudover skal man ikke glemme, at der om vinteren bliver lagt en masse salt. Dette salt sørger for at isen på vejene smelter, så man ikke glider. Det har dog også en anden effekt – en mindre behagelig en. Saltet får dog desværre også vores biler til at rustne, og det er derfor vigtigt at have et god rent og velholdt karosseri. En god og grundig undervognsvask – særlig i hjulkasserne og langs dørpanelerne – vil sikre dig, at saltet ikke skader bilen mere end højst nødvendigt. Er din bil mere end 3-4 år gammel, bør man særligt være opmærksom på rusfaren. Rusten kommer indefra og nedefra, og det er svært at spotte det – før skaden er sket. Det anbefales derfor, at der bliver bestilt en aftale hos et rustbeskyttelsescenter – i god tid. Find dit nærmeste værksted omkring Odense på dette link. Man bør ikke glemme kølervæsken, der naturligvis om vinteren skal være frostsikret. Temperaturen på ens kølervæske bør ligge imellem 25 minus grader og 30 minus grader. Der er ingen tvivl om, at ens bil kommer bedst igennem vinteren med et godt beskyttende lak lag. Hvis man her starter med en god og grundig vask af lakken, kan man se eventuelle buler eller ridser. Ridserne kan dækkes igen med en lakstift, som blandt andet købes på et værksted Odense. Dernæst skal bilens lak voksbehandles – eller lakforsegles. Lakken vil nu sky fugt og andet snavs, og en bilvask vil få snavsen betydeligt hurtigere fjernet nu. Hvis alt dette kniber med tiden, kan man naturligvis få et værksted Odense – eller andre om dette for dig. Man skal ikke glemme batteriet om vinteren. De fleste personer kører rundt med et batteri, der kun er 50-70% opladt. Det er desværre sådan, at vinteren får ens batteri kapacitet drænet langt mere – her ofte i takt med kulden – der gør at batteriet ikke har særlig meget strøm. Det er naturligvis ikke kun kulden der er skyld i dette, men dog også en større mængde af strøm som man bruger om vinteren. Her bruger man strøm på lys – og særligt varmen bliver skruet op om vinteren. Så husk at tjek dit batteri! Sidst men ikke mindst. En vinterklargøring er aldrig fuldendt uden et olieskift – og det er aldrig for tidligt at gøre dette, så motoren er ordenligt klar på de kolde vinter morgener. Følger man disse små skridt, skal man med sikkerhed overleve de kolde morgener, som kan få bilen til ikke at starte.
MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |