Undgå dehydrering i sommerperioden med energidrik.

30. December 2015

Ved at benytte sig af energidrik eller andre former for energitilskud tilfører man ikke blot kroppen en masse energi. Energidrik indeholder også rigtig mange mineraler og salte, som er uundværlige for at kroppen fungerer optimalt. Specielt når man træner om sommeren kommer man til at svede rigtigt meget og derfor skal man naturligvis sørge for at få tilført kroppen den væske, som den mister. Men når man sveder rigtig meget og samtidig drikker rigtig meget vand, så kommer man til på det nærmeste at skylle mineraler og salte ud af kroppen. Disse mineraler og salte kan man ikke mærke at man mangler på samme måde, som man kan mærke, at man mangler væske. Derfor er det vigtig at man ikke blot husker at drikke, men at man også tilfører disse ting. Nogle vælger at tilføre mineraler og salte ved at benytte energi gel, energibar, enegivingummi eller andre former for tilskud, men langt de fleste og den mest kontrollerbare måde til tilføre det på, er ved at benytte sig af energidrik. Energidrik er afbalanceret, så man får den rette mængde tilført i forhold til den mængde væske man indtager. Ved at bruge energidrik er man sikker på, at man ikke kommer til at skylle mineraler og salte ud af kroppen, da man altid får tilført samme mængde, som man tilfører væske. Desuden er energidrik billig og let at håndtere og man kan få den med rigtig mange forskellige smagsvarianter, så langt de fleste kan finde en energidrik, som de synes smager godt. Energidrik bliver oftest lavet i de mere sunde smagsvarianter – bær og frugt, men hvis man har en sød tand, så kan man såmænd og så få energidrik med chokoladesmag.
MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |