Livets vægt

30. December 2015

Hvis du føler at livets vægt tynger dig unødvendigt, eller hvis turen op ad trappen til 3. sal bare er en daglig udfordring som er svær at overkomme, så bør du sikkert smide et kg eller to. Virker det uoverskueligt? Ja så bør du måske følge et par små gode råd før du igen hopper op på en digital vægt. Du kan med et par hurtige fif let sætte din naturlige forbrænding betydeligt i vejret, og det er endda forholdsvis let at følge. For det første bør du få en god nats søvn - dvs. mere end 4-5 timer, og det bør være god uafbrudt søvn. På den måde restituerer du din hele kroppen som derved kan bruge energi på at forbrænde dine overskydende energidepoter. Du kan samtidig med fordel spise krydret mad (fx chili), det giver en relativt brændende fornemmelse, og sætter din puls - og dermed også din forbrænding - i vejret. Herudover bør du straks fra morgenstunden drikke en masse koldt vand - gerne op imod en liter hvis du kan. Det fylder dine væskedepoter op, de er nemlig blevet tømt i løbet af natten ved at man som regel ligger og sveder under dynen. Samtidig giver det kroppen et lille chok, og det chok bidrager til at kick-starte forbrændingen helt fra morgenstunden. Generelt er vand - og masser af det - en rigtig god ide. Hvis du erstatter 2-3 af dagens kopper kaffe med et glas vand bidrager det til at du skyller en masse affaldsstoffer ud af kroppen. Alt i alt kan du gøre en masse små ting for at sætte din forbrænding i vejret. Læs evt. videre her
MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |