Salgstræning i rådgivende salg

30. December 2015

Kunsten at mestre rådgivende salg er forskellig fra det traditionelle salg på flere måder. Mange nye sælgere refererer til processen med at forsøge at sælge et produkt til en kunde ved at nævne dens forskellige fordele og overbevise ham om at købe produktet . Mens en traditionel salgsproces hovedsageligt er manipulerende og sælgeren er forholdsvis ansvarlig for samtalen, hvor den rådgivende salgsproces fokuserer på kundens behov ved at stille en masse spørgsmål og giver kunden med tilstrækkelig tid til at beskrive sine behov. For at mestre kunsten rådgivende salg, er det nødvendigt at være opmærksom på den type interaktion, der finder sted mellem kunderne og sælgeren og derefter forberede ham i overensstemmelse hermed. I denne henseende er den første retningslinje, der skal holdes for øje, at sælgeren skal være grundig bekendt med de produkter og ydelser, som han kommer til at sælge, da dette er den bedste måde at fastslå kundens behov og opnå succes. Kunsten at sælge betyder, at hvis sælgeren ikke kender produktet, så vil han ikke være i stand til at fastslå og bedømme kundens behov særligt godt. Nogle brancher insisterer på, at sælgeren også bør være bevæbnet med tilstrækkelig viden om konkurrenternes produkter da denne viden kan vise sig at være et nyttigt supplement i ens arsenal. Forstå kunsten rådgivende salg kræver en til at forstå kundens behov og mens konventionelt salg indebærer at præsentere produktet, er rådgivende salg ikke kun at forsøge at overtale klienten, men også forsøge at sikre, at produktet er i overensstemmelse med hans behov. En sælger, der hengiver sig til rådgivende salg, skal stille en masse spørgsmål, tilbyde passende løsninger og løse problemerne i de kunder i overensstemmelse med den vejledning, som dem. Det kræver en masse forberedelse og indsamling af data, som derefter bruges til at tilpasse produkter og tjenester, der er i overensstemmelse med, hvad kunden kræver. Forberedelse spiller en afgørende rolle i kunsten rådgivende salg, som bør undergået af markedet forskere, revisorer, under-forfattere og analytikere, således at de er i stand til at træffe et informeret rækkevidde til deres forbrugere. I sidste ende er målet for rådgivende salg er ikke at blindt tilbyde kunden et produkt, som han kan eller ikke kan kræve, men at tale med dem og identificere deres behov. René Jørgensen har arbejdet med salgstræning samt kundeforståelse i mere end 20 år. se mere info her
MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |