Proteinpulver, hvor meget?

30. December 2015

For at muskelmassen skal forøges mest muligt under træning, er en god tommelfingerregel at man skal indtage mellem 2 og 2,5 gram protein per kilo kropsvægt, hvilket vil sige at, hvis du vejer 70 kilo, så skal du indtage mellem 140 og 175 gram protein dagligt.

Du skal naturligvis spise almindeligt fast føde ved siden af proteinpulveret. Derfor skal du også være opmærksom på at hvis du nu spiser 300 gram kylling til aftensmad og noget salat, så er der jo rundt regnet 20 gram protein per 100 gram kylling - så det er 3 x 20 = 60 gram protein.

Lad os så antage at du vejer 70 kilo, og du vil indtage 2 gram protein per kilo kropsvægt dagligt, så skal du regne det ud på denne måde:

70 x 2 = 140 gram protein - det skal du indtage dagligt.

140 - 60 (fordi du spiste kylling) = 80 gram tilbage.

Du skal huske at tælle alle måltider med. Hvis du spiser hamburgerryg til middagsmad eller skinke - find ud af hvor meget protein der er i, og modregn det hele i det samlede resultat.

Hvis du træner, så er det fint nok med 35 g. proteinpulver blandet op i noget vand eller mælk før, midt eller efter træning.

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |