Saab biler skal også til service

30. December 2015

Saab blev grundlagt i 1947. Oprindeligt var Saab et svensk fly og forsvars firma, men hoppede heldigvis med på bølgen med at lave biler forholdsvis tidligt. Efter en masse frem og tilbage og med en balancegang på randen af konkurs, blev Saab i 2012 opkøbt af et firma der hedder National Electric Vehicle Sweden. De fleste Saab ejere er entusiastiske omkring deres bil, det skyldes, at Saab er en bil af høj kvalitet og med en lang historie. Men selv den bedste bil skal holdes ved lige, derfor skal man huske at køre sin Saab til service med jævne mellemrum. Sikkerhed Det er ikke bare for at få stempler i servicebogen man skal køre sin Saab til service, det er selvfølgelig for at være sikker på at alt er som det skal være, så man kan få rettet op på eventuelle fejl. Holdbarhed Et gammelt mekaniker ordsprog hedder ”Den der smører godt, kører godt”, og det gælder også en Saab. Nye biler bruger lidt mere olie i starten af dens levetid fordi motoren skal køres til, derfor er intervallerne omkring service også tættere på hinanden de første kilometer på bilens tæller. Det er ikke for at genere nye bilejere, det er bare for at sørge for at bilen holder i lang tid. Køreglæde Der er ikke noget værre end at køre i en bil der er i udu, defekter der ikke er faretruende for bilen kan indimellem blive ”overset”. Det bliver de ikke når du kører din Saab til autoriseret service. Husk at din bil også trænger til lidt omsorg ind imellem, en god vask og polering af og til er meget nem at se effekten af – et godt service er derimod nemt at mærke, hvis man ikke får det lavet. Følger man servicebogen er man dækket godt ind.
MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |