Rygestop via elektroniske cigaretter

30. December 2015

I Danmark er der over 1,2 millioner eks-rygere. De har alle truffet en beslutning om helt at kvitte smøgerne – et såkaldt rygestop – for deres egen skyld og for deres kæres skyld. Rygning er noget af det farligste, du kan udsætte din krop for, og det er samtidig en vane, der skader dine omgivelser i form af, at den skadelige røg trænger ind i alle rum og sprækker, så dem omkring dig også kommer til at indånde de skadelige stoffer – ufrivilligt. Men hvorfor vælge e-cigaretter? Nedenunder gennemgås nogle af fordelene ved el-cigaretten som rygestopsmiddel.

Frihed og økonomi i at vælge e-cigaretter

En klar fordel ved e-cigaretten er, at du helt undgår de almindelige rygestop symptomer som eksempelvis abstinenser. Du har stadig den samme rygeoplevelse med nikotinen og røgen, men uden de skadelige stoffer og ingredienser, så du vil altså ikke komme til at savne de traditionelle cigaretter. Samtidig er det billigere at ryge e-cigaretter end almindelige. Faktisk kan man spare op til halvtreds procent af sine normale udgifter på smøger ved at skifte over til e-cigaretter med genopladelige batterier og udskiftelige filtre. Den elektroniske cigaret holder lige så længe du vil. Ulempen ved almindelige cigaretter er, at du har en tendens til at ryge, indtil cigaretten er helt væk. Mange ryger hele cigaretten, selvom de måske kun have behov for at ryge et par hiv. Ved den elektroniske cigaret er du ikke afhængig af din cigarets længde, fordi den aldrig ”forsvinder”, og du kan derfor nøjes med at ryge lige præcis så meget eller lidt, som du nu har behov for. Oftest vil dit rygeforbrug blive nedsat en hel del ved at skifte til e-cigaretten af netop den årsag. Som ryger af e-cigaretter har du også nogle friheder, som du ikke har, når du ryger almindelige cigaretter. Du må nemlig ryge, hvor som helst, og når som helst. Fordi du ikke længere inhalerer skadelige stoffer, når du ryger en e-cigaret, vil dit helbred forbedre sig. Dine rygerlunger vil forbedres, så du efter et stykke tid vil opleve betydeligt mindre hoste og en bedre kondition, fordi dine lungers kapacitet og funktion vil forbedres.
MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |