At tabe sig - hvad er problemet?

30. December 2015

At tabe sig kan måske virke uoverkommeligt for de fleste, men personligt tror jeg det er fordi de ikke aner hvad de skal gøre, og hvad det i virkeligheden omhandler. Det omhandler det såkaldte "kcal-indtag". At tabe sig handler kun om hvor mange kalorier du indtager i forhold til hvor mange du forbrænder. Det er ikke svært at tabe sig, hvis man ved hvordan man skal gøre det - det der er svært er at holde sig fra de søde sager, således at ens daglige kalorieindtag ikke bliver brugt op i løbet af nul komma fem.

Det er simpelt, og sådan her fungere det i praksis.

Alle madvarer har et tal - et tal der indikere hvor mange kalorier der er i det pågældende produkt per 100 gram. Tager vi eksempelvis et æble, så er det 58 kalorier i 100 gram æble - et æble vejer vel gerne 200 gram, hvilket vil sige at der i et stk. æble er 116 kalorier i. Hvis du gerne vil forbrænde æblet, så skal du bare op på den nærmeste motionscykel og forbrænde ialt 116 kalorier. Du kan også bruge en hulahopring med vægt, og svinge lidt rundt med den i omkring 15 minutter. At tabe sig handler om matematik. En gennemsnitlig mand skal indtage 2.500 kalorier dagligt for at holde sin vægt - indtager du mindre end dette tal - så taber du dig, og spiser du omvendt flere kalorier end det tal - ja så tager du på. Held og lykke med dit vægttab - det er ikke så vanskeligt endda - bare overhold dit tal - så er du på rette spor.
MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |