Hvilken trend ser man indenfor legetøj?

30. December 2015

Legetøj har alle dage været brugt til at underholde børn og gøre dem trykke. Jo ældre man ser tilbage, jo mere simpelt har legetøjet været - men der har været legetøj. I dag er legetøjet dog utrolig avanceret. Der er ikke kun tale som simpelt trælegetøj eller nogle sten som børnene kan lege med. Men hvad er trenden for tiden? For at forstå trenden er det en god ide at kigge på Lego. I 2004-2005 havde de deres egen finanskrise. Det gik meget skidt for Lego, og de havde kæmpe problemer. Det gjorde at Lego ændrede massiv strategi. Det var i denne periode hvor de begyndte at arbejde meget sammen med andre firmaer om at brande f.eks. Star Wars igennem lego. Lego startede noget tid før 2004-2005 med dette, men det var i denne periode hvor det begyndte at blive rullet ud. Siden har Lego vokset og vokset, og står i dag for 7% af den samlede omsætning af legetøj i verden. Det skyldes dels et fantastisk produkt som går "back to basics", men derudover har de fået koblet kendte brands på deres eget. Ved at lave Lego legetøj med brands såsom Star Wars, Cars, Harry Potter og Prince of Persia har de koblet massive brands på deres eget. Det viser klart den trend som der er. Brands vinder, og jo større brandet er, jo bedre. Børnene hører om de store brands på TV og Internet, og derfor tager de store brands langt de meste af omsætningen. For nogle årtier siden var det nok hvis bare ens legetøj var piratlegetøj eller legetøjet kunne lave små sæbebobler, men i dag skal der bare mere til. Her vil børnene have en Budkins Pirat, eller endnu bedre, en Pirates of the Caribbean pirat. Hvorfor? Fordi det er stort, brandet og kendt.
MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |