Moden udvikler sig hurtigt

30. December 2015

Finanskrisen har fået privatforbruget til at falde siden 2008, og det har gjort kampen om kundernes penge hårdere end nogensinde før. Især indenfor mode branchen oplever mange firmaer en rå og brutal kamp for overlevelse. Og der er mange forskellige måder, hvorpå man kæmper denne kamp. Nogle firmaer vælger at gå i defensiven, og satser mere på klassiske traditionelle produkter, som har en lang levetid pga designet. Denne type produkter sælger godt pt, da mange kunder også tænker langsigtet, da pengepungen er tom. Det faldende forbrug betyder, at mange ting ændre sig både i mode industrien, men også i samfundet. Faldende salg af mode produkter, betyder at flere og flere butikker må dreje nøglen om. De kan simpelthen ikke få økonomien til at hænge sammen. Det er alle typer af mærker, som er ramt af den økonomiske afmatning lige fra de helt store designer brands til de mindre kendte lokale mærker. Fælles for dem alle er, at de er i mode branchen, som er utrolig konjunktur følsom. Derfor er både tøjproducenterne ramt, men også taske mærker, mærker der laver solbriller, parfume og kosmetik mærkerne mm ramt på salget. F.eks er Police solbriller gået voldsomt tilbage i England, da David Beckham ikke længe er reklamesøjle, og krisen kradser i UK.
MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |