Nem sund madlavning

30. December 2015

Hvem vil ikke gerne leve sundt? Problemet e bare at sund mad ikke altid smager så synderligt godt, men sandheden er nærmere at det er sjældent folk kan finde ud af at lave sund mad der smager godt. Faktisk er det ikke så svært – det kræver bare at man yder en indsats og tør lave noget anderledes mad der i starten ikke ligefrem er en succes. Når man kommer hjem fra arbejdet er der måske heller ikke det store overskud til at gå i gang med en masse madlavning. Måske flyder der legetøj på gulvet, samtidig med at barnet skriger efter mad. MEN – det kan vi nemt komme udenom. Lad os gennemgå mulighedere for sund kost i løbet af dagen.

Morgenmad
Her er det meget oplagt at lave havregrød. Det er utrolig sundt, og det smager utrolig godt. Tag nogle havregryn, put lidt salt i og kom det i mikrobølgeovnen 1.5-2 minutter – også er der mad. Det smager i sig selv en smule kedeligt, og det kan derfor betale sig at smide nogle skårede frugter i (æbler og banan er utrolig godt). Lav. Evt en stor gryde på stegepanden hvis der er mange i familien som ønsker det.

Frokost
Rugbrød er altid godt, men indrømmet – en smule kedeligt. Et godt alternativ er at lave nogle grøntssagsposer. Du kan finde en masse af disse i ethvert supermarked. Varm grøntsagerne om morgenen, og kombiner det med noget andet: Tun, kylling, nødder eller bare en simpel rugbrødsmad. Det smager godt og er simpelt.

Aftensmad
Her er der mange muligheder. Hvis man vil lave storproduktion kan man lav en stor mængde chili con carne med masser af bønner – det er både billigt og nemt. Hertil kan man så spise brune ris eller røde linser. En anden mulighed er at spise falafel med salat med røde bønner.
MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |