BMI og Fedtprocent

30. December 2015

BMI(Body Mass Index) og Fedtprocent er to ting som kan være med til at fortælle dig i hvilken tilstand din krop er i.! Den kan også vise resultaterne når vægten ikke kan gøre det, fordi vægt på et tidspunkt står stille. Når man begynder at træne for at formindske sin vægt, sker der i starten altid store ting når man stiller sig på vægten ligesom man kan se centimetrene forsvinde. Men på et tidspunkt når ens krop det punkt hvor det er svært at se om der er forsvundet centimeter, og på vægten sker der heller ikke så meget som tidligere. Sker det at det er svært at holde sig selv motiveret, til at fortsætte med de daglige træninger, løbeturene og alt det andet man laver. Men det er faktisk ikke fordi at der ikke sker forbedringer med kroppen, det er blot et tegn på at man nu også opbygger muskler som har en større vægtfylde end kropsfedt. Når dette punkt rammes er det BMI og fedtprocent kan være 2 af måderne at holde styr på fremskridtene, men noget så simpelt som et alm. centimetermål kan også være til en stor hjælp. Og der er ingen tvivl om at det er fremskridtene, som er den motiverne faktor der gør at man fortsætter med træningen og det er også den faktor der driver en ud på den dage man ikke helt har lyst. Så nu når du rammer det punkt eller starter med at træne, så find et målebånd og brug det men du bør også tage de gratis online værktøjer i brug som kan hjælpe dig med at holde modet oppe det dage hvor det hele går skidt.
MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |