Sådan dyrker jeg mere motion i dagligdagen!

30. December 2015

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at alle går 10.000 skridt om dagen hvilket svare til ca. 30 min. gang. Men hvem gør det?

En skridttæller motivere mig til mere motion!

Jeg har i lang tid gået og overvejet, om det kunne være en god idé med en skridttæller eller noget i den retning. Dette udspringer simpelthen af, at jeg har et rimeligt stillesiddende arbejde og med en enkelt fitnesstime og en svømmetur om ugen, kunne der være god grund til at være opmærksom på at få bevæget sig lidt mere i hverdagen. Jeg har nu i en uge benyttet MOVband og den ser ud til at være en god løsning for mig.

MOVband er en anderledes skridttæller.

MOVband sidder om håndleddet og viser klokken ”på forsiden”, så når man har taget ”uret” på om morgenen så er den ting ligesom på plads. MOVband måler lidt anderledes end en skridttæller. Det, som bliver målt, er bevægelse (moves) og disse bliver så omregnet til et kilometerantal, som du kan klikke dig frem til. Hvis du er mere interesseret i kalorieforbrug, kan du gå ind i en omregningstabel og omregne din bevægelse til kalorier. Det er nu ikke den del jeg er mest interesseret i – mere at få en status på dagen, så jeg ikke helt glemmer at få bevæget mig.

Hele idéen med at et armbåndsur, som måler hvor meget du får bevæget dig, er god – og du har mulighed for at tjekke armbåndet og se om det kunne være en idé eksempelvis at stå op og arbejde (hvis man har hæve-sænke bord) eller gå ned til postkassen med posten i stedet for at tage bilen og lign.

MOVband kan i øvrigt også bruges til at få en status på, hvor meget man forbrænder til eks. en fitnesstime, hvis man nulstiller armbåndet inden timens start – hvis det er den type måling man er mest interesseret i.  Armbåndet vil fungere fint til den type målinger, da selve armbåndet er lavet af blød gummi som ikke bliver ulækkert af sved.

Efter en uges brug kan jeg ærligt sige, at jeg synes af MOVband har været et fint bekendtskab som jeg har tænkt mig at bruge fremover som skridttæller.

Fakta:

Det var japanerne der i 1980'erne opfandt skridttælleren da myndighederne fandt ud af at japanerne blev mere og mere overvægtig. Det er også japanerne der fandt på tommelfingerreglen om 10.000 skridt dagligt.

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |