Godt godt i gang med at sjippe

30. December 2015

Har du ambitioner om at blive veltrænet? Og går du om drømmer om et sixpack? Mange tror at man bare kan styrketræne sig til en god og fit krop, men det er ikke altid den rigtige vej. Mange problem med sixpacken er at fedtprocenten er for høj - og den kan ikke styrketræning. I stedet skal du dyrke intensiv cardio træning for at få forbrændingen op. Cardio betyder hjerte på latin og refererer til træning, hvor man får pulsen op. Det kan eksempelvis være løbetræning.

Den bedste træningsmetode til forbrænding

Når du skal få pulsen op, så er det vigtigt at du er så effektiv som muligt. For så kan du bruge den resterende tid til styrketræning. Når du løber, så forbrænder du ca. 700 kalorier i timen, hvor du jogger, hvilket som udgangspunkt er meget godt, men det er langt fra den mest effektive metode til at forbrænde kalorier. Det viser sig faktisk at sjipning er den mest effektive cardio træning, hvor du kan forbrænde helt op til 1200 kalorier i timen, hvis du svinger med et tempo på 2 gange i sekundet - altså 120 sving i minuttet. Samtidig giver denne form for træning mulighed for variation ved at lave sjove tricks og dobbeltsving og så videre.

Det bedste sjippetov

Der er faktisk en kæmpe stor forskel på et godt og et dårligt sjippetov. Hvis du er seriøst med din træning og gerne vil have et sjippetov, der bare kan hamre igennem. Ønsker du dette, så kan det anbefales, at du starter med at kigge på wiren. Er den lavet af plastik, så svinger den let og hurtigt. Det kaldes også for et speedrope. Er wiren lavet af læder vil det være tungere og hårdere for armen. På den måde træner med også armene. De flere foretrækker det tunge tov af læder, da man kan svinge hårdt igennem på en kontrolleret måde.

Ønsker du et lækkert sjippetov, så kan du finde Danmarks største udvalg her:

http://www.bokseudstyr.dk/sjippetov

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |